۹ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۲:۲۵

علیمرادی در گفتگو با مهر:

240 کیلومتر از طرح فاضلاب گرگان اجرا شد

240 کیلومتر از طرح فاضلاب گرگان اجرا شد

گرگان - خبرگزاری مهر: مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان گفت: در طرح شهری فاضلاب گرگان 240 کلیومتر از 495 کیلومتر شبکه اصلی و فرعی محقق شده است.

علی اکبر علیمرادی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: 50 درصد کارها در این مرحله محقق شده است و 100 درصد از  2.5 کیلومتر خط انتقال و بیش از 95 درصد از فاز یک تصفیه خانه (از مجموع سه فاز ) برای تصفیه فاضلاب جمعیتی بالغ بر 150 هزار نفر انجام شده و باقی کارها با سرعت در حال پیگیری است.

وی متذکر شد: در شهر گرگان به دلیل شیب طبیعی مناسب زمین، نیاز چندانی به ایستگاه پمپاژ ندارد و تنها یک ایستگاه کوچک قرار دارد که همزمان با شبکه تحت پوشش خود اجرا خواهد شد.

علیمرادی  اظهار داشت: در استان گلستان در سه شهر بندگز، کردکوی و بندر ترکمن بهره‎برداری از شبکه، تاسیسات تصفیه‎خانه فاضلاب در حال انجام است.

وی با بیان اینکه فاضلاب بندگز در فاز دوم قرار دارد، گفت: همچنین تصفیه‎خانه فاضلاب شهر گرگان نیز تقریبا 40 درصد از شبکه و صدرصد از خط انتقال آن آماده بهره‎برداری است.

علیمرادی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه در شهرهای آزادشهر و گنبدکاوس نیز سال‎هاست که آغاز شده است، تصریح کرد: عملیات اجرایی فاضلاب برای شهرهای علی‎آباد کتول و آق‎قلا نز در دو سال گذشته شروع شده، و مطالعات فازهای صفر و یک پروژه فاضلاب برای شهرهای گمیشان، مینودشت، کلاله و رامیان تهیه شده است.

مدیرعامل شرکت آب ‎و فاضلاب گلستان متذکر شد: هر پروژه فاضلاب در شهرها شامل چهار بخش اصلی است که عبارت از شبکه‎های اصلی و فرعی جمع‎آوری، خطوط انتقال، ایستگاه‎های پمپاژ و تصفیه خانه است.

وی گفت: اجرای پروژه‎های فاضلاب کاهش هزینه‎های درمان را در پی‎خواهد داشت.

علیمرادی اظهار داشت: اجرای پروژه‎های جمع‎آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب در هر شهر و کشور، یکی از شاخص‎های مهم توسعه آن شهر و کشور به شمار می‎آید.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح‎های فاضلاب در استان خاطرنشان کرد: اجرای  و بهره‎برداری از این طرح‎ها در بهداشت و حفظ محیط زیست اهمیت بسزایی دارد.

علیمرادی تصریح کرد: حفظ محیط زیست و جلوگیری ازآلودگی آن، حفظ محیط شهری و جلوگیری از آلودگی جوی‎ها و سطح معابر، افزایش ارتقای بهداشت عمومی شهروندان و تبع آن کاهش هزینه‎های درمان و استفاده مجدد و چندباره از آب و بازگردان آب مصرفی به چرخه تولید از مزایای اجرای طرح‎های فاضلاب خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب ‎وفاضلاب گلستان جلوگیری از آلوده شدن آب‎های زیرزمینی ناشی از ورود فاضلاب به لایه‎های زمین در دراز مدت را از دیگر مسائل اهمیت اجرای طرح فاضلاب در شهرها برشمرد ویادآور شد: همچنین با اجرا و بهره‎بردای از طرح‎های فاضلاب رشد اقتصادی ناشی از افزایش سلامت، بهداشت و بهره‎وری استفاده از آب نیز به همراه دارد و ثمرات زیادی را برای مردم خواهد داشت.

کد خبر 1587286

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha