۹ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۳:۱۵

رئیس دانشگاه:

دانشگاه خلیج فارس قطب خلیج فارس شناسی شود

دانشگاه خلیج فارس قطب خلیج فارس شناسی شود

رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: دانشگاه خلیج فارس می تواند به عنوان قطب خلیج فارس شناسی فعالیت کند.

حسن تاجیک رئیس دانشگاه خلیج فارس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به 10 اردیبهشت روز خلیج فارس گفت: دانشگاه خلیج فارس تنها دانشگاهی است که با نام خلیج فارس در حاشیه خلیج فارس قرار گرفته است.

وی ادامه داد:این دانشگاه دارای پژوهشکده مطالعات خلیج فارس و گروه مطالعات تاریخی خلیج فارس است و مجموعه خوبی از اسناد ملی خلیج فارس در این دانشگاه وجود دارد که می تواند به عنوانی قطبی در خصوص خلیج فارس شناسی و صیانت از ذخیره های دریایی خلیج فارس و موجودات زنده آن فعال باشد.
 
رئیس دانشگاه خلیج فارس اضافه کرد: سال گذشته این دانشگاه، همایش ملی خلیج فارس را با همکاری وزارت امور خارجه برگزار کرد و امسال هم با همکاری استانداری و دیگر مسولان ذیربط در برگزاری این همایش فعال خواهد بود.
 
وی ادامه داد: به همین مناسبت شورای گسترش وزارت علوم با ایجاد رشته‌های زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات مقاومت، مهندسی عمران گرایش سازه‌های هیدرولیکی، مهندسی دریا گرایش معماری کشتی، مهندسی کشاورزی گرایش اصلاح نباتات، مدیریت حمل و نقل دریایی بین قاره‌ای، آمار اجتماعی – اقتصادی  در مقطع کارشناسی ارشد و رشته‌های شیمی گرایش شیمی فیزیک، شیمی گرایش شیمی عالی و همچنین مهندسی شیمی در مقطع دکتری موافقت کرد.
کد خبر 1587389

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha