۹ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۸:۱۷

فراخوان همایش ملی نکوداشت استاد شاهی در اردبیل منتشر شد

فراخوان همایش ملی نکوداشت استاد شاهی در اردبیل منتشر شد

اردبیل – خبرگزاری مهر: فراخوان همایش ملی نکوداشت شاعر و ادیب استاد عسگر شاهی و چهره های ماندگار اردبیل طی مراسمی با حضور اقشار فرهنگی و هنری استان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل ارشاد اسلامی استان اردبیل بعد از ظهر شنبه در مراسم انتشار فراخوان همایش ادبی گفت: این کنگره در راستای تکریم مفاخر و چهره های ماندگار اردبیل و نکوداشت تلاشهای علمی و ادبی استاد عسگر شاهی شاعر مطرح اردبیلی طی روزهای 20 و 21 خرداد امسال برگزار می شود.

منصور شرفی پذیرش آثار در این همایش را در قالب مقاله عنوان کرد و یادآور شد: البته علاقمندان می توانند اشعار، خاطره و عکسهای احتمالی مرتبط با موضوع همایش را نیز جهت چاپ در یادنامه همایش به دبیرخانه ارسال کنند.
 
وی با اشاره به محورهای مقاله اضافه کرد: مضامین  عرفانی و اجتماعی در آثار مراثی استاد شاهی، شاهی و مکتب مرثیه اردبیل، جایگاه استاد شاهی  در مرثیه آذربایجان، ویژگیهای زبانی اشعار، بدایع و نو آوریهای استاد شاهی در مرثیه و نگاهی به آثار "تا قاف اندیشه" و "شرح دیوان  فضولی" استاد شاهی موضوعات مقالات این همایش است.
 
دبیر همایش نکوداشت استاد شاهی از عموم علاقمندان، شاعران، نویسندگان و منتقدان ادبی خواست آثار خود را در قالب مقاله  تا پنجم خرداد ماه به دبیرخانه همایش واقع در اردبیل، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال کنند.
 
این همایش به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت متبوع و شورای فرهنگ عمومی برگزار خواهد شد.
 
کد خبر 1587809

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha