۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۸:۵۶

شب گذشته انجام شد؛

رایزنی مشعل با مقامات مصر و اتحادیه عرب/ اسرای فلسطینی را دریابید

رایزنی مشعل با مقامات مصر و اتحادیه عرب/ اسرای فلسطینی را دریابید

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس شب گذشته در قاهره با مقامات اتحادیه عرب و مصر دیدار و درباره اسرای فلسطین رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خالد مشعل شب گذشته با محمد کامل عمرو وزیر خارجه مصر دیدار و درباره تحولات فلسطین به ویژه اسرای فلسطین و اعتصاب غذای آنها گفتگو کرد.

مشعل در این دیدار اظهار داشت که رژیم صهیونیستی تعهدات خود در رابطه با پرونده تبادل اسرای فلسطین را نقض کرده است و سیاست منزوی کردن اسرای فلسطینی را در پیش گرفته است.

وی در ادامه از مصر به عنوان میانجی در قرارداد تبادل اسرای فلسطین با رژیم صهیونیستی خواست که این رژیم برای اجرای تعهدات خود تحت فشار بگذارد.

آشتی ملی فلسطین به ویژه تشکیل دولت وحدت ملی و فراهم کردن مقدمات انتخابات فلسطین از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

محمد کامل عمرو خاطرنشان کرد که تمامی گروه های فلسطینی باید پایان بخشیدن به اختلافات داخلی فلسطین را یک ضرورت بدانند، چرا که این مسئله برای مقابله با چالش های فرا روی قضیه فلسطین یک ضرورت است.

خالد مشعل علاوه بر وزیر خارجه مصر در جریان سفر به قاهره روز گذشته با نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب نیز دیدار کرد. العربی بر ضرورت اتحاد کشورهای عربی در مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی به ویژه در رابطه با اسرای فلسطین تاکید کرد.

گفتنی است اسرای فلسطین اخیرا در اعتراض به اتهامات بی اساس خود، نحوه برخورد نظامیان رژیم صهیونیستی و جلوگیری از ملاقات با خانواده هایشان به اعتصاب غذای سراسری روی آورده اند.

کد خبر 1589035

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha