۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۵:۴۰

آیت‌ الله کعبی:

راهبردی‌ ترین مسئولیت نظام اهتمام ویژه به نهاد روحانیت است

راهبردی‌ ترین مسئولیت نظام اهتمام ویژه به نهاد روحانیت است

قم - خبرگزاری مهر: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: راهبردی ترین مسئولیت نظام اسلامی اهتمام ویژه به نهاد مقدس روحانیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌ الله عباس کعبی، پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاحیه مرکز بسیج استادان و نخبگان حوزه علمیه قم اظهار داشت: شهید مطهری اصلاح جامعه را در گرو اصلاح روحانیت می دانست و می فرمود اگر می خواهیم مردم اصلاح شوند باید نهاد روحانیت خود را اصلاح کند.

وی با بیان اینکه روحانیت دستگاه رهبری جامعه اسلامی است اظهار داشت: روحانیت متکفل سخنگویی اسلام و معارف اهلبیت(ع) است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نظام اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و برپایه فقه بنا شده است اضافه کرد: این نظام مقدس توانسته است امروز شرایط دنیا را به نفع اهلبیت عوض کند.

وی تاکید کرد: مسئولیت حفظ، تداوم و پیشبرد انقلاب اسلامی یکی از مهمترین رسالت‌ هایی است که بر دوش روحانیت در عصر کنونی است.

نخبگان حوزه موظفند برای تقویت نظام روحانیت چاره‌ اندیشی کنند

آیت الله کعبی با بیان اینکه راهبردی‌ ترین مسئولیت نظام مقدس اسلامی اهتمام ویژه به نهاد روحانیت است گفت: نظام مقدس اسلامی برای ایجاد تحول در اوضاع مسلمانان باید از نهاد روحانیت در عین استقلال، حمایت و پشتیبانی کند.

وی با بیان اینکه در زمان رهبری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، بیشترین اهتمام به پیشبرد اوضاع روحانیت وجود داشته است اظهار داشت: استادان و نخبگان حوزه موظفند برای تقویت نظام روحانیت چاره‌ اندیشی و تولید فکر کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با قدردانی از راه اندازی مرکز بسیج استادان و نخبگان حوزه علمیه اضافه کرد: این مرکز با بهره مندی از توانایی‌های علمی استادان و نخبگان حوزه باید با تولید فکر و اندیشه دینی خود را برای دفاع تمام قد از معارف اهل بیت(ع) آماده کند.

ظرفیت حوزه جهانی است

وی ظرفیت حوزه را ظرفیتی جهانی دانست و تأکید کرد: اگر از این ظرفیت برای پیشبرد نظام و اسلام بهره نبریم در آخرت مسئول خواهیم بود.

آیت الله کعبی بر لزوم تدوین برنامه برای تولید اندیشه وفکر و بسیج ایمان و معنویت در دفاع از اسلام و معارف اهل بیت تاکید کرد.

کد خبر 1592469

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha