۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۸:۱۸

اخبار شهرداری بندرعباس/

جداسازی ورزش حرفه ای از بدنه شهرداری بندرعباس/برگزاری نشست‌های بانوی بهشت

جداسازی ورزش حرفه ای از بدنه شهرداری بندرعباس/برگزاری نشست‌های بانوی بهشت

بندرعباس - خبرگزاری مهر: تاکید مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس بر جداسازی ورزش حرفه ای از بدنه این سازمان، برگزاری سلسله نشست های بانوی بهشت و برگزاری کارگاه آموزشی شاهنامه خوانی در خانه شهریاران جوان بندرعباس اخبار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهره معظمی گودرزی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس با بیان اینکه این سازمان باید در راستای ارتقای ورزش محلات و همگانی گام بردارد، اظهار داشت: ورزش محلات به عنوان پایگاه فرهنگی جامعه باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و اگر زیرساخت ها در سطح محلات فراهم شود، آن گاه نیرو و توان در بحث ورزش قهرمانی رشد کرده و می توان به توسعه ظرفیت ورزش در جامعه پرداخت.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر پرداختن به ورزش همگانی به عنوان یک ضرورت، تصریح کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که بتوان از ظرفیت های فضای شهری در جهت توسعه ورزش همگانی استفاده شود و بتوان اکثریت جامعه را به سمت ورزش کشاند تا روحیه نشاط و شادابی همراه با تندرستی در تمامی سطح افراد فراگیر شود.

معظمی گودرزی اضافه کرد: باید به سمتی پیش رفت که شهرداری به عنوان مرکز خدمات فرهنگی و اجتماعی در جامعه معرفی شده و به عنوان پایگاهی برای ایجاد و تزریق روحیه نشاط و شادابی به افراد به ویژه جوانان شناخته شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی که فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی را بخشی از وظایف خود می‌داند از طریق سازمان فرهنگی ورزشی با بسیاری از هیئت‌های ورزشی ارتباط مطلوبی برقرار و توانسته است هم در زمینه ورزش‌های همگانی و هم در رشته‌های تخصصی ورزش به جایگاه قابل قبولی برسد.

وی اظهار داشت: بسیاری از مردم برای رسیدن فرزندان خود به جایگاه والای شخصیتی و حفظ آنان از ناهنجاری‌های اجتماعی برنامه‌های زیادی در سر دارند اما لازمه تحقق این اهداف آن است که خانواده به عنوان مهم‌ترین بخش از اجتماع برای مراقبت از فرزندان خود از دوران کودکی تدابیری بیاندیشند که آنان را در برابر تمامی آسیب‌های اجتماعی واکسینه کند.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس با بیان اینکه تنها راه مقابله با این آسیب‌ها، ترویج فرهنگ غنی دینی، مذهبی و اجتماعی است، ابراز داشت: همچنین بهترین روش برای تخلیه انرژی نوجوانان و جوانان توسعه ورزش همگانی و محلات است.

وی تاکید کرد: به اعتقاد بنده باید از همان ابتدا ورزش حرفه ای از بدنه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری جدا می شد.

معظمی گودرزی گفت: خوشبختانه شهرداری و به ویژه سازمان فرهنگی ورزشی در سال‌های اخیر در کنار تحولات عرصه شهری موجبات رشد اجتماعی و فرهنگی شهروندان را فراهم آورده‌اند که این امر تاثیر بسزایی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: امیدوارم با این تغییر رویکرد بتوانیم زمینه ساز ترویج ورزش همگانی باشیم و در جهت توسعه فرهنگ شهروندی گام برداریم.

برگزاری سلسله نشستهای بانوی بهشت در بندرعباس

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: به مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س) سلسله نشتست های"بانوی بهشت" با حضور اساتید برجسته برگزار می شود.

شهره معظمی گودرزی افزود: این سلسله نشست ها در طول هفته بزرگداشت مقام زن و مادر در چند سطح عمومی، دانشجویی، کارمندان و خانواده های وابسته با سه محور "ترسیم جایگاه زن و خانواده در سیره فاطمی"، "بازخوانی سیره فاطمی به منظور بازسازی نقش زنان" و "نقش خانواده در تحقق شعار سال" برگزار می شود.

وی همچنین در معرفی کارشناسان و اساتید شرکت کننده در این نشست ها تصریح کرد: خانم دکتر ساسانی و آقای دکتر کردی در این سلسله نشست ها حضور یافته و در خصوص موضوعات گفته شده مباحثی را مطرح می کنند.

معظمی گودرزی گفت: امیدوارم برگزاری اینچنین محافل فرهنگی بتواند به ارتقا جایگاه زن در جامعه  و تحکیم بنیان خانواده کمک کند.

لازم به ذکر است، نشست های"میلاد بانوی بهشت" از 20 تا 26 اردیبهشت ماه توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس برگزار می شود. 

برگزاری کارگاه آموزشی شاهنامه خوانی در خانه شهریاران جوان

کارگاه آموزشی شاهنامه خوانی از 20 تا 25 اردیبهشت ماه در خانه شهریاران جوان برگزار می شود.

علاقه مندان برای حضور در این کارگاه می توانند با شماره های 09364695227 و 09173682107 تماس بگیرند و یا با مراجعه به آدرس اینترنتی WWW.TITOWAK.COMبرای شرکت در این کارگاه اعلام آمادگی کنند.

همچنین به مناسبت 25 اردیبهشت ماه روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی ویژه برنامه ای با نقالی سلمان فرخنده، به همراه اجرای نمایش و پرده خوانی شاهنامه با همکاری گروه هنری تی توک در پارک غدیر بندرعباس برگزار می شود.

کد خبر 1598293

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha