۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۰:۳۳

شالویی:

دوسالانه خوشنویسی قزوین شایسته بین‌المللی شدن است

دوسالانه خوشنویسی قزوین شایسته بین‌المللی شدن است

قزوین- خبرگزاری مهر: رئیس شورای سیاست گذاری دوسالانه خوشنویسی کشور گفت: حوزه خوشنویسی با همه قداست و اهمیتی که دارد سزاوار آن است که دوسالانه آن در سطح بین المللی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر،  مراسم افتتاحیه دومین دوسالانه خوشنویسی ایران عصر روز شنبه با حضور امیر احمدی مشاور عالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاد غلامحسین امیرخانی، هنرمندان و اساتید هنر خوشنویسی استانهای کشور، روسای انجمن های خوشنویسی استانها، هنرمندان شورای عالی خوشنویسان کشور در سرای تاریخی سعدالسلطنه قزوین برگزار شد.

محمود شالویی در این مراسم گفت: حوزه خوشنویسی با همه قداست و اهمیتی که دارد سزاوار آن است که چنین رویدادی را در سطحی بین المللی با حضور خوشنویسان جهان برگزار شود.

وی افزود: چهار سال قبل برپایی نمایشگاه قدمای خوشنویسی در موزه هنرهای تهران سرآغازی شد برای برگزاری جشنواره دوسالانه خوشنویسی در قزوین که با همت بزرگان و مدیرانی دلسوز و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این رویداد مهم به شکلی آبرومند برگزار شده است.

شالویی بیان کرد: برگزاری دوسالانه اول و جشنواره امسال با کیفیت مطلوبی که دارد قادر است گوی سبقت را از دیگر جشنواره ها برباید و با بین المللی شدن جایگاه شاخصی در ایران و جهان پیدا کند.

این مسئول فرهنگی تصریح کرد: خوشنویسان فراوانی در سایر نقاط جهان هستند که به خط و زبان فارسی علاقمند هستند و با آشنا هستند که با پیشنهاد شورای سیاست گذاری قرار است برای دوره بعد مقدمات بین المللی شدن این دوسالانه بررسی و اجرایی شود.

وی اظهارداشت: اگر این اتفاق بیفتد می توانیم از داوران خارجی شاخص هم در دوسالانه استفاده کنیم تا با نگاهی فراملی به ارتقای این هنر اصیل کمک شود.

شالویی افزود: بعد از قزوین امیدواریم سایر استان های کشور هم برای برگزاری این دوسالانه اقدام کنند تا بتوانیم این رویداد هنری را در سایر مناطق کشور هم با کیفیت مطلوبی برگزار کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد با مصوبه یک دهم درصد از بودجه تملک دارایی و بودجه های استانی اولین اکسپوی هنری با جشنواره دوسالانه پیوند خورده و آثار ارزشمندی در این جشنواره عرضه و به فروش برسد تا هم علاقمندان به آثار ارزشمند هنری دست پیدا کنند وهم بنیه اقتصادی هنرمندان تقویت شود.

کد خبر 1600575

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha