۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۲:۴۰

"امید اسلام" منتشر شد؛

بررسی نقش بی بدیل سید مصطفی خمینی در پیروزی انقلاب

بررسی نقش بی بدیل سید مصطفی خمینی در پیروزی انقلاب

جمعی از نویسندگان و دوستان حاج مصطفی خمینی درکتاب "امید اسلام" در مجموعه مقالاتی پیرامون شخصیت علمی و مبارزاتی ایشان بر زندگی اجتماعی و تأثیر شهادت آن بزرگوار در سرعت بخشیدن به نهضت اسلامی و تحکیم پایه‎های فکری و فرهنگی انقلاب تأکید نمودند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نقش حاج سید مصطفی خمینی در پیروزی انقلاب بی بدیل بود. کم توجهی کارگزاران فرهنگی کشور در تبیین درست وقایع تاریخ ساز و موج آفرین انقلاب چه بسا موجب فراموشی و کم رنگ شدن اصالتها و واقعیتها شود و در نتیجه ظهور و بروز اندیشه‎های سخیف و وقایع کاذب و به تدریج جایگزینی آنها به جای حقایق فعلی و مسلم تاریخی را فراهم ساخته است، لذا از شناخت واقعی این شخصیت برجسته جهان اسلام غفلت شده است.

آشنایی با زندگی علمی، سیاسی و مبارزاتی مرحوم حاج سید مصطفی و نقش ایشان چه در واقعه 15 خرداد 42 و پس از دستگیری امام و چه همراه امام در ترکیه و چه در مقام تدریس فقه و فلسفه در حوزه نجف و چه مرگ اسرار آمیز ایشان  هرکدام به نوبه خود نقش بسزایی در تحقق اهداف اساسی و پی‎ریزی دوباره گرایشهای حق طلبانه، و پویای جامعه امروز ما خواهد داشت.
 
 
 
این کتاب مجموعه‏ای از مقالات، گفتگوها و مطالب ارزشمندی است که برخی از آنها، پیش از این در جراید به چاپ رسیده بود که با ویرایش آن در قالب "امید اسلام" تکمیل و تنظیم شده است. مطالب این کتاب در سه فصل تنظیم شده است فصل اول شامل مقالاتی است که زندگی اجتماعی و تأثیر شهادت آن بزرگوار را در سرعت بخشیدن به نهضت اسلامی و تحکیم پایه‎های فکری و فرهنگی انقلاب تبیین نموده است. فصل دوم اختصاص به گفتگو با نزدیکترین دوستان و شاگردان آن شهید دارد و در فصل سوم به ابعاد شخصیت علمی ایشان در عرصه‏های فقهی، فلسفی و تفسیری پرداخته شده است.

این کتاب در269 صفحه و در شمارگان 2000 نسخه برای نوبت اول از سوی انتشارات عروج وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) روانه بازار کتاب شده است. 
کد خبر 1601824

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha