۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۳:۴۹

محمودی خبر داد:

تحقق 235 مصوبه سفر هیئت دولت به آذربایجان غربی

تحقق 235 مصوبه سفر هیئت دولت به آذربایجان غربی

ارومیه- خبرگزاری مهر: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از اجرایی شدن 235 مصوبه از 651 طرح مصوب در جریان سه دور سفر هیئت دولت به استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد محمودی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات سه دور سفر هیئت دولت به آذربایجان غربی، افزود: در این سفرها برای رشد و سازندگی استان 651 مصوبه در بخش های مختلف عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و بهداشت و درمان تصویب شد که از این تعداد 235 مصوبه بطور کامل تکمیل و به بهره برداری رسیده است .

وی با بیان اینکه تا کنون 32 هزار میلیارد ریال برای اجرایی شدن مصوبات سه دور سفر هیئت دولت به آذربایجان غربی هزینه شده است، اظهار داشت: در این راستا 94 درصد مصوبات دور اول، 76 درصد مصوبات دور دوم و 54 درصد مصوبات دور سوم در استان محقق شده است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: برای پروژه های باقی مانده از محل مصوبات دولت نیز به طرحهای محرک و شاخصی که با بهره برداری از آنان مردم استان از مزایای آن بهرمند شده و در توسعه و آبادانی استان تاثیر بسزایی دارند، در قالب طرح مهر ماندگار اعتبار لازم اختصاص می یابد.

محمودی با بیان اینکه در سفر اخیر مشاور ارشد رئیس جمهور به آذربایجان غربی 34 پروژه شاخص استان در قالب طرح مهر ماندگار شناسایی و مقرر شد با تامین اعتبار مورد نیاز تا نیمه نخست سال 92 به بهره برداری برسند، گفت: تکمیل پروژه راه آهن میاندوآب- ارومیه، ورزشگاه 15 هزارنفری ارومیه، پتروشیمی مهاباد، بزرگراه ارومیه- میاندوآب و تکمیل طرحهای احیای دریاچه ارومیه در قالب تکمیل سدهای چپرآباد، سیلوه، کانی سیب و طرح انتقال آب از جمله پروژه های مهر ماندگار استان است.

وی با بیان اینکه بطور متوسط دولت در مدت خدمت خود هر 23 روز یک سفر به نقاط مختلف کشور داشت، افزود: توزیع عادلانه ثروت، رشد و توسعه متوازن، توسعه عدالت اجتماعی، شناسایی واقعی نیازها، رفع محرومیت از دورترین نقاط کشور و افزایش همراهی و همدلی مردم با مسئولان از نتایج با ارزش این سفرها است.

محمودی ادامه داد:‌ توزیع عادلانه منابع، توجه به توسعه و تکمیل زیرساختها و تقویت مبانی فرهنگی و اشتغال جوانان رویکرد سفرهای دور اول، دوم، سوم و چهارم دولت بوده و از 73 هزار و 400 مصوبه در کشور 40 درصد در بخش زیربنایی و عمرانی، 30 درصد امور فرهنگی، 20 درصد تولید و اشتغال و 10 درصد در حوزه آموزش بوده است.

کد خبر 1601910

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha