۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۳:۴۷

با نوید ساخت سینما پیروزی/

سینما آزادی کرمانشاه افتتاح شد

سینما آزادی کرمانشاه افتتاح شد

با حضور مسئولان استانی و مسئولان حوزه هنری سالن سینما آزادی کرمانشاه در حالی افتتاح شد که نوید ساخت سالن سینما پیروزی نیز داده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز دوشنبه 25 اردیبهشت سالن سینما آزادی با حضور سید دادوش هاشمی استاندار کرمانشاه و محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری و در اولین روز جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری افتتاح شد.

در ابتدای مراسم افتتاح سالن سینمای آزادی سروری مدیرکل حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: ما این سینما را از زحمات استاندار فرهنگ دوستی داریم که در کرمانشاه وجود دارد. وی افزود: سینما آزادی مقدمه ساخت سینما پیروزی است که حق مردم کرمانشاه است.

در ادامه سید داودش هاشمی استاندار کرمانشاه گفت: زمانی یک استان پیشرفت می‌کند که در جامعه توزیع مناسب وجود داشته باشد. جامعه‌ای در مسیر توسعه قرار می‌گیرد که همه امور آن جامعه در کنار هم پیشرفت داشته باشند. هاشمی افزود: در بخش‌های دیگر فرهنگی و هنری نظیر ساخت سینمای دو سالنه پیروزی موزه شهدا و... اقدامات بسیار خوبی در استان انجام شده است. استاندار کرمانشاه از اینکه استان کرمانشاه فاقد یک سینمای آبرومند است، گلایه کرد و گفت: با ساخت سینما آزادی کمی مشکلات فرهنگی ما مرتفع خواهد شد ولی با ساخت یک سینما کار ما جلو نمی‌رود.

در ادامه محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری گفت: مردمی که همیشه مرزدار بوده‌اند و با رشادت از مرزهای کشور ما دفاع کرده‌اند، بیش از یک سالن بر گردن ما حق دارند و انشاء‌الله به زودی شاهد افتتاح سینمای دو سالنه پیروزی در این شهر خواهیم بود.

وی ادامه داد: سینما یکی از شاخص‌های فرهنگی است که در کنار کتابخانه‌ها و دانشگاه‌ها به عنوان معیاری برای تشخیص یک جامعه فرهنگی به شمار می‌رود و حوزه هنری تا 4 ماه آینده 14 سالن بر سالن‌های سینمای خود در استان‌های کردستان، همدان، خراسان رضوی و مازندران می‌افزاید.

مومنی‌شریف ادامه داد: در کنار این ساخت و سازها مساله محتوای فیلم‌ها نیز بسیار برای ما مهم است. با پیروزی انقلاب اسلامی ما از سینمای فارسی مبتذل آن دوره به جای رسیدیم که آثار ما در مساجد به نمایش درآمد و سینمای ایران را در دنیا می‌شناسند.

وی اخلاق را یکی از عناصر اصلی سینمای انقلاب اسلامی و ایران دانست و گفت: سینمایی خوب و مفید است که نگرش‌های معنوی مردم را تعالی دهد و ما امیدواریم سینمای ما سینمای اخلاق باشد زیرا هر کسی که در عالم سینما و هنر در مسیر اخلاق حرکت کند در حقیقت در ادامه رسالت پیامبران حرکت کرده است.

کد خبر 1602079

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha