۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۰:۲۲

دربانکوک برگزار می شود؛

برگزاری همایش علمی "تأثیر ونقش زنان درتحولات جهانی"

برگزاری همایش علمی "تأثیر ونقش زنان درتحولات جهانی"

کوالالامپور- دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر درجنوب شرق آسیا : رایزن فرهنگی کشورمان در تایلند خبر از برگزاری همایش علمی تاثیر و نقش زنان در تحولات جهانی و بزرگداشت مقام زن در بانکوک پایتخت تایلند داد.

مصطفی نجاریان زاده در گفت و  گو با خبرنگار مهر افزود: این رایزنی فرهنگی هر ساله با عنایت به ضرورت تبیین جایگاه و مقام ارزشمند و شخصیت والای بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا ( س ) در ایام سالروز این بانوی بزرگوار و بزرگداشت مقام زن فعالیت های ویژه ای را در این کشور اجرا می نماید. 

وی با اشاره به تأثیر و نقش زنان درخانواده، جامعه و تحولات جهانی به ویژه تحولات کنونی در کشورهای اسلامی-عربی و موج بیداری اسلامی که با حضور و نقش آفرینی پر رنگ و مؤثر زنان همراه بوده است، گفت : این رایزنی با مشارکت مدرسه علمیه "المهدیه" بانکوک و انجمن زنان مسلمان تایلند این همایش علمی را روز یکشنبه 31 اردیبهشت برگزار خواهد کرد .

رایزن فرهنگی کشورماناهم اهداف این همایش را بررسی و ارزیابی نقش زنان در کشورهای اسلامی، بررسی تاثیرات زنان مسلمان در بیداری اسلامی ،  حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان بزرگترین اسوه زنان ، ارائه راهکارهای اجرایی در تشکیل و تحکیم و تعالی خانواده ،  نقد و بررسی نگاه و رفتارسیاستمداران غربی نسبت به زنان ، معرفی اندیشه های تابناک امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در مورد زنان ، نقش زن در اجتماع و سیاست و فرهنگ ، بررسی جایگاه زنان جهان اسلام در گذشته و آینده دانست .

وی در رابطه با برنامه های این همایش که با سخنرانی سفیر کشورمان همراه خواهد بود ، گفت : این همایش شامل ارائه مقاله و سخنرانی ، برگزاری میزگرد تخصصی ، برگزاری نمایشگاه تخصصی و برگزاری نمایشگاه کتاب در ابطه با زنان خواهد بود .

نجاریان زاده افزود: پس از تلاوت  قران و سخنرانی سفیر گروه سرود خواهران مدرسه علمیه المهدیه برنامه اجرا خواهند کرد و سپس سرکار خانم دکتر فیاض میهمان اعزامی از ایران سخنرانی خواهند داشت و پس از نمایش ویدئوکلیپ "تاثیر و نقش زنان در تحولات جهانی"  میزگرد تخصصی با حضور سیده خانم بشری حسینی مدیر مدرسه علوم دینی المهدیه ، خانم دکتر نوریدا  حاجی یاگوه  استاد دانشگده ادبیات دانشگاه چولالونکارن ، خانم دکتر پانپن پرونگ جیت استاد دانشگاه سری ناخارین ویروت ، خانم دکتر قان ناپان اقرپیسان مدیر مؤسسه دین و فرهنگ صلح دانشگاه پاپاب شهر چیانگ مای برگزار خواهد شد.

وی گفت : درپایان نیز سخنرانی سرکار خانم حاج حسینی و برنامه پرسش و پاسخ و اهدای جوایز را خواهیم داشت وحاجیه خانم دارا کتی یا آری رئیس بنیاد زنان مسلمان تایلند جمع بندی نهایی را ارایه خواهند داد .
 

کد خبر 1606534

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha