۳ خرداد ۱۳۹۱، ۹:۴۰

راستی هشدار داد:

پدیده سرقت فیبر نوری در قشم

پدیده سرقت فیبر نوری در قشم

قشم - خبرگزاری مهر: بخشدار بخش شهاب از توابع جزیره قشم نسبت به پدیده سرقت فیبر نوری در جزیره قشم هشدار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن راستی سه شنبه شب در جلسه ستاد حوادث شهرستان قشم بر تامین اعتبارات مورد نیاز برخی زیرساختها از جمله آبرسانی به روستاها، ترمیم سدها و جلوگیری از قطع شدن خطوط فیبر نوری برای مقابله با حوادث غیرمترقبه تاکید کرد.

راستی یادآور شد: در بحث خطوط فیبرنوری ما با پدیده سرقت از این خطوط در جزیره مواجه هستیم بطوری که در مقطع انتخابات اخیر دوبار این خطوط قطع شد.

به گفته وی ستاد حوادث شهرستان باید این موارد را در جلسه ستاد حوادث استان مطرح کند تا در مواقع بحران ناشی از حوادث غیرمترقبه، این مسائل امکان مقابله با حوادث را از مسئولان نگیرد.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان قشم گفت: حادثه خبر نمی کند بنابراین برای مقابله با هرگونه حادثه غیرمترقبه همیشه باید آماده باشیم.

ناصر ناصری در این جلسه افزود: برای پیدا کردن این آمادگی همه ادارات و نهادهای مستقر در جزیره قشم باید پروژه های قابل اجرای خود را برای کاهش آسیب های ناشی از حوادث احتمالی، پیش بینی کنند و از طریق فرم های مخصوص به ستاد حوادث شهرستان ارائه کنند.

وی ارائه این فرم ها را برای برنامه ریزی در جهت تصمیم گیری و تصمیم سازی مسئولان در مواقع بحران ناشی از حوادث غیرمترقبه الزامی خواند و فقدان آنها را خسرانی غیرقابل جبران برای جامعه حادثه دیده دانست.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان قشم نیز در این جلسه جمع آوری اطلاعات بروز شهرها برای استفاده از آنها در مواقع بحران ناشی از حوادث غیرمترقبه تاکید کرد.

یحیی بازیاری زاده گفت: نرم افزار ویژه این اطلاعات که توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران طراحی شده است، در اختیار مراجع ذیربط قرار داده می شود تا در مواقع بحران استفاده شود.

وی پروژه های پیشنهادی جمعیت هلال احمر شهرستان قشم را ارتقای پایگاه ساحلی این جمعیت در اسکله شهید ذاکری، خرید دو عدد کانکس با تجهیزات کامل و یک فروند شناور نجات و تاسیس یک مرکز آموزش امداد ونجات روستایی اعلام کرد.

مدیر هماهنگی و پیگیری های ویژه سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه بر ضرورت انطباق تصمیمات ستاد حوادث شهرستان قشم با استانداردهای تعریف شده در خصوص مدیریت بحران جزایر در ستاد حوادث کشور تاکید کرد.

محمد مهدی روانفر عنوان کرد: جزیره قشم یک شهرستان معمولی نیست و به همین خاطر ظرفیت های قوی تری باید جذب شود.

معاون اداره آموزش و پرورش شهرستان قشم هم دراین جلسه مدارس را درمقابل حوادث غیر مترقبه بسیار آسیب پذیر و حجم این آسیب را بسیار گسترده دانست.

وی گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش قشم تا قبل از سال 1384از اعتبارات استانی محروم بود بیش از نیمی از مدارس فعلی این جزیره برای مقابله با حوادث غیرمترقبه نیاز به اعتبارات ویژه دارند.

ناصر عسکری زاده افزود: منازل سازمانی آموزش وپرورش قشم نیز در مقابل حوادث غیرمترقبه آسیب پذیر هستند و آنها نیز به اعتبارات ویژه حوادث نیاز دارند.

وی با اشاره به اینکه از سال 1384به بعد عملیات مقاوم سازی مدارس قشم آغاز شده با تشکر از حمایت های سازمان منطقه آزاد قشم از آموزش و پرورش بر ضرورت اهتمام ویژه ستاد حوادث شهرستان قشم برای جذب اعتبارات حوادث غیرمترقبه در خصوص مدارس جزیره تاکید کرد.

کد خبر 1609655

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha