۶ خرداد ۱۳۹۱، ۸:۵۵

فراخوان حضور جوانان در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

فراخوان حضور جوانان در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

نخستین کنگره «پیشگامان پیشرفت» با حمایت مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و با حضور بیش از هزار نفر از دانشجویان و طلاب فعال در انجمن ها و تشکل‌های علمی و دانشجویی، سوم و چهارم خرداد ماه در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) لواسانات برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این اجتماع دانشجویی با هدف اطلاع رسانی در خصوص فعالیت‌های انجام شده درخصوص تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و هم اندیشی و تبادل نظر با دانشجویان و طلاب فعال در راستای گفتمان سازی و جلب مشارکت جوانان کشور در تدوین و تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار شد.

دکتر صادق واعظ زاده، رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت طی سخنانی در مراسم افتتاحیه کنگره با تأکید بر نقش جوانان به عنوان مهم ترین محور تحول و پیشرفت کشور، تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را فرصتی مناسب برای کسب پایگاه اجتماعی مناسب و نقش آفرینی جوانان کشور در برنامه ریزی ها و تصمیم سازی های کلان کشور عنوان کرد.

وی با ابراز خرسندی از استقبال گسترده دانشجویان از این کنگره اظهار داشت: پیشرفت کشور مستلزم تحول و نوآوری است که بیش از هر قشری باب طبع جوانان است. البته تحول و نوجویی صرفا خراب کردن و نفی گذشته نیست بلکه وجه اثباتی و ساختن هم دارد که مستلزم آگاهی و نوآوری خطرپذیری است که به برکت انقلاب بیش از همه در جوانان وجود دارد.

رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت خاطرنشان کرد: با این که پس از انقلاب زمینه های شکوفایی استعدادهای جوانان به خوبی فراهم شده اما پایگاه اجتماعی مناسبی را برای آنها فراهم نکرده ایم که ضروری است تعادلی بین شایستگی های شخصی و جایگاه اجتماعی جوانان ایجاد شود.

واعظ زاده تصریح کرد: صرف نظر از ضرورت اعتماد و باور مسئولان به توانمندی جوانان در واگذاری امور به آنها، خود جوانان هم باید آمادگی استفاده از فرصت ها را داشته باشند که یکی از مناسب ترین این فرصت ها، تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است که در اساسنامه مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که به تصویب رهبر فرزانه انقلاب رسیده در بندهای مختلف در کنار نخبگان و آحاد مردم بر نقش جوانان تأکید شده است.

وی با اشاره به تجربه موفق واگذاری های تصمیم گیری ها و مدیریت‌های بزرگ به جوانان در سالهای اول انقلاب و دوران دفاع مقدس از جوانان دعوت کرد با غنیمت شمردن فرصت و بروز شایستگی های خود در روند تدوین الگو زمینه تکرار تجربه های موفق اول انقلاب را فراهم کنند.

کد خبر 1611776

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha