۹ خرداد ۱۳۹۱، ۱۸:۴۳

رضایی با مهر مطرح کرد:

برگزاری اکسپوی هنری در جشنواره دوسالانه خوشنویسی ضروری است

برگزاری اکسپوی هنری در جشنواره دوسالانه خوشنویسی ضروری است

قزوین - خبرگزاری مهر: رئیس انجمن خوشنویسان مشهد گفت: فروش آثار هنری در کنار برگزاری دوسالانه های خوشنویسی می تواند ضمن تقویت بنیه مالی هنرمندان به ترویج آثار در جامعه هم کمک کند.

علی رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با برگزاری دوسالانه و فعالیت‌های مشابه در هر جای کشور که نتایج خوبی را برای مجموعه خوشنویسی ایران داشته باشد موافقم اما تنها نقدی که بر دو سالانه وجود دارد نحوه داوری آن است زیرا با توجه به اینکه بیشتر دوسالانه هایی که در کشور برگزار می شود در سطح ملی است اما در طول سالها بیشتر اوقات داوری و نتایج در سطح منطقه ای و استانی بوده که موجب نارضایتی شرکت کننده ها می شود که امیدواریم در دومین دوسالانه خوشنویسی ایران که در قزوین برگزار شده است در این زمینه به رشد قابل قبولی برسیم.

این هنرمند در پاسخ به این سئوال که آیا انجمن خوشنویسان مشهد برنامه ریزی منسجمی برای تولید آثار و شرکت قدرتمند اعضاء خود در دوسالانه انجام داد گفت: انجمن خوشنویسان مشهد در طول سال برنامه های مختلفی رابرای فعالیت اعضاء و دیده شدن آثارشان برگزار می کند که یکی از این کارها همکاری با انجمن خوشنویسان استان‌های دیگر است که برای نمونه با همکاری انجمن شیراز هفته خوشنویسی مشهد در این شهر برگزار شده و این کار بالعکس نیز انجام شده و شرکت در دوسالانه هم یکی از آن فعالیتهاست.

رضایی در خصوص شیوه برگزاری دوسالانه در پایتخت خوشنویسی ایران اظهارداشت: یکی از زمینه هایی که می تواند به رواج خوشنویسی کمک کند ورود خوشنویسی به حوزه های درآمدزا و تجاری است لذا برپایی نمایشگاه و یا اختصاص مکانی مختص فروش آثار در سطح ملی و جهانی کاری ارزشمند و ضروری است که می تواند به تقویت بنیه اقتصادی هنرمندان هم کمک کند.

رضایی تصریح کرد: با توجه به اینکه خوشنویسی از مرز آماتوری بیرون آمده و فضای حرفه ای را تجربه می کند بهتر است بتوانیم فعالیت متمرکزی را در این زمینه انجام دهیم و اکسپوهای هنری جدی بگیریم.

وی یادآور شد: حراج های سالیانه یا دوسالانه مانند دوسالانه خوشنویسی ایران که در قزوین برگزار شده است با اعتبار فنی و پشتیبانی اداری می تواند به توسعه خوشنویسی در سطح منطقه و جهان اسلام کمک کند.

کد خبر 1615367

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha