۱۷ خرداد ۱۳۹۱، ۱۹:۳۳

سلحشور با مهر مطرح کرد:

خلاقیت در آثار موضوعی دوسالانه خوشنویسی بیشتر دیده می شود

خلاقیت در آثار موضوعی دوسالانه خوشنویسی بیشتر دیده می شود

قزوین - خبرگزاری مهر: هنرمند خوشنویس استان قزوین گفت: در بخش موضوعی دوسالانه خوشنویسی میزان خلاقیت بیشتری دیده می شود که داوران می توانند به راحتی آثار را مورد ارزیابی قرار دهند.

محمد سلحشور در آستانه مراسم اختتامیه دوسالانه خوشنویسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: شرکت در جشنواره های مختلف تاثیر زیادی در روند کار هنرمندان خواهد گذاشت چرا که رقابت دوستانه بین شرکت کنندگان موجب می شود تا هنرمندان با دیدن و مقایسه کارها، به نواقص کارهای خود پی برند و تلاش کنند آنها را برطرف کنند که این کار موجب تعالی هنر آنها می شود.

وی در خصوص موضوعی بودن دوسالانه اظهارداشت: میزان خلاقیت افراد در بخش موضوعی بیشتر به چشم می آید و تصمیم گیرنده و داوران راحت تر می توانند با توجه به تکنیک و خلاقیتی که افراد در ارائه آثار به کار برده اند قضاوت کنند.

سلحشور در پاسخ به این سوال که آیا وفاداری به روشها و شیوه های گذشته به خوشنویسی ایران کمک کرده یا آسیب زده است گفت: با مانوس شدن به تکنیکهای گذشته می توان در جهت تکامل و تعالی گام برداشت و شیوه هایی جدیدی را به وجود آورد لذا باید گفت از تلفیق هر دو می توان استفاده کرد.

این هنرمند خوشنویس با اشاره به مشکلات پیش روی خوشنویسی معاصر ایران بیان کرد: یکی از مشکلات جامعه خوشنویسی ایران این است که مربیان به گرفتن گواهینامه بسنده می کنند و از کسب دانش دست می کشند لذا باید در همه احوال حرکت و پویایی داشته باشیم و معلوماتمان را به روز کنیم و از کهنه پرستی دست برداریم.

وی از روند برگزاری دوسالانه در استان قزوین اظهار رضایت کرد و یادآورشد: امیدواریم این رویداد هنری هر سال بهتر از گذشته برپا شود و به شناسایی هنرمندان جوان و رشد هنری و کیفی اثار هم کمک کند.
 

کد خبر 1620322

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha