۱۸ خرداد ۱۳۹۱، ۱۷:۴۳

اخبار خراسان شمالی /

فرش دورویه ترکمنی زیباترین فرش کشور است

فرش دورویه ترکمنی زیباترین فرش کشور است

بجنورد - خبرگزاری مهر: فرش دورویه ترکمنی زیباترین فرش کشور است، معرفی مدیر کل جدید امور اداری ومالی استانداری خراسان شمالی و ... از مهم‌ترین عناوین اخبار امروز خراسان شمالی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، استاندار خراسان شمالی در بازدید از کارگاه بافندگی فرش دو رویه ترکمنی در روستای دویدخ بخش راز و جرگلان گفت: فرش دوروی ترکمنی زیباترین فرش کشور است.

ابوطالب شفقت تصریح کرد: فرش دستباف استان باید دارای برند باشد تا به اسم استان و این منطقه در سطح کشور و دنیا به فروش برسد.

وی افزود: برای حمایت و توسعه فرش دستباف و صنایع دستی استان، نمایشگاه دائمی در زمینی به مساحت 15 هکتار در شهر بجنورد راه اندازی می‌شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی هدف از ایجاد این نمایشگاه را، ایجاد فضای رقابتی بین بافندگان و کوتاه کردن دست دلالان عنوان کرد و گفت: زنجیره اقتصادی فرش ابریشم، از فصل پرورش نوغان، تولید نخ ابریشم، رنگ ریزی و عرضه باید در این منطقه فراهم شود.

وی اذعان داشت : فرش دو رویه ترکمنی تمام ابریشم با ضخامت کم و زیبایی بی نظیر، یک کار فوق العاده و منحصر به فرد است.

اکثر قالی‌های بافته شده توسط هنرمندان روستای دویدوخ، به صورت دو رویه وتمام ابریشم بافته می‌شود.

مدیر کل جدید امور اداری ومالی استانداری معرفی شد
 
طی مراسمی با حضور معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی استانداری وجمعی از کارکنان ومدیران ستادی، مراسم تودیع ومعارفه مدیر کل امور اداری ومالی استانداری برگزار شد.
 
در این مراسم معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی استانداری، مسئولیت‌ها را امانات الهی دانست و افزود: این مسئولیت‌ها وسیله آزمایش انسان‌هاست.
 
علیرضا صحراگرد با قدردانی از خدمات یکساله علی روشن مدیر کل سابق امور اداری ومالی استانداری سید عزت الله رضایی را به عنوان مدیر کل جدید امور اداری ومالی استانداری معرفی کرد.
 
13 درصد از جمعیت کشور آلوده به موادمخدرند
 
استاندار خراسان شمالی در اولین همایش روش‌های نوین پیشگیری از اعتیاد در بخش راز و جرگلان با بیان اینکه موادمخدر یک بحران اجتماعی است گفت: 13 درصد از جمعیت کشور آلوده به مواد مخدرند.
 
ابوطالب شفقت در این همایش تصریح کرد: موادمخدر امروز به عنوان یکی از چهار حادثه مهم دنیاست که باعث مرگ و میر در جهان می‌شود.
 
استاندارخراسان شمالی خسارت و تخریب موادمخدر را از سلاح‌های مخرب دنیا بیشتر دانست و گفت: مواد مخدر همچون گلوله بی صدایی است که سینه جوانان ما را هدف گرفته است.
 
وی با بیان اینکه طبق اظهارات کارشناسان امروز 70 نوع موادمخدر صنعتی در سطح دنیا وجود دارد اظهار داشت: هم اکنون 30 نوع از مواد مخدر دنیا در کشور ما وجود دارد.
 
شفقت ادامه داد:اساس برنامه جمهوری اسلامی هدایت استان به سوی خدا است و انسانی می‌تواند هدایت یافته وی افزود: زمینه بسیاری از معضلات اجتماعی جامعه در مواد مخدر است و 70 درصد از جرائم اجتماعی به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم به موادمخدر مربوط می‌شود.
 
کد خبر 1620874

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha