۲۰ خرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۵۹

العلی در گفتگو با مهر:

تناسب مکان دوسالانه خوشنویسی در قزوین بی‌نظیر است

تناسب مکان دوسالانه خوشنویسی در قزوین بی‌نظیر است

قزوین- خبرگزاری مهر: رئیس مرکز هنرهای اسلامی کشور کویت گفت: تناسب عالی مکان دوسالانه خوشنویسی در قزوین موجب برقراری ارتباط منطقی بین خط و بناهای اسلامی شده است.

فرید عبدالرحیم العلی روز جمعه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دوسالانه خوشنویسی در سرای سعدالسطنه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: کیفیت آثار ارائه شده در دوسالانه خوشنویسی قزوین واقعا عالی است و در تقسیم بندی آثار و غرفه آرایی نیز بسیار خوب عمل شده بود.

رئیس مرکز هنرهای اسلامی کویت گفت: در دوسالانه این دوره نسبت به دوره قبل کارهای بزرگ تری انجام شده است که جای تقدیر دارد.

وی افزود: در کنار ویژگی و مزایای ارزشمند این دوسالانه تعداد آثار نسخ و ثلث مناسب نبود و می توانست بیشتر باشد اما در رشته نستعلیق شاهد اثار متنوع و زیبایی بودیم.

عبدالرحیم العلی یادآورشد: دوسالانه خوشنویسی در قزوین به قدری جذاب و با کیفیت است که انتظار می رفت فرصت حضور بیشتری برای هنرمندان خارجی فراهم می شد تا از کشورهای عربی می آمدند تا این زیبایی ها را ببینند و با استادان و هنرمندان آشنا شوند که امیدوارم در دوره های آینده این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

این استاد خوشنویسی یادآورشد: برگزاری دوسالانه خوشنویسی موجب ارتقای هنر خط می شود و به رشد و تعالی این هنر کمک موثری می کند زیرا رقابت سالم و جوایز ارزنده در این رقابت ها انگیزه هنرمندان را برای شرکت بیشتر می کند.

انتقال  تجربه استادان برجسته با برگزاری کارگاه های آموزشی

رئیس مرکز هنرهای اسلامی کشور کویت همچنین با ارئه پیشنهاداتی خواستار افزایش سطح کیفی دوسالانه شد و گفت: نمایشگاه دوسالانه می تواند زمینه ارتباط بیشتر هنرمندان ایران و جهان و کشورهای اسلامی را فراهم کند و این حرکت ارزشمند می تواند تداوم یابد.

وی تصریح کرد: مشارکت دیگر کشورها هم می تواند به پر بار شدن دوسالانه کمک کند و استفاده از سخنرانی استادان برجسته خوشنویسی سایر کشورها می توانست برای هنرجویان جوان تاثیرگذار باشد.

عبدالرحیم العلی همچنین اظهارداشت: ورک شاپ و کارگاههای آموزشی از دیگر برنامه هایی است که می تواند در سطح بیشتری برگزار شود تا برای انتقال تجربه و اطلاعات خوشنویسان برجسته و استادان به هنرجویان مورد استفاده قرار گیرد.

چاپ کتاب از آثار برجسته دوسالانه

این استاد خوشنویسی گفت: برای دسترسی هنرمندانی که امکان حضور در این دوسالانه را نداشتند پیشنهاد می کنم تا آثار برگزیده در قالب کتابی گردآوری و منتشر شود و از طریق سفارت خانه ها بین هنرمندان کشورهای اسلامی توزیع شود تا افراد بیشتری با آثار هنرمندان شاخص خوشنویسی آشنا شوند.

انتقال نامحدود پیام با خط

این استاد نقاشی خط کوفی از هنر خط به عنوان هنری اسلامی و ماندگار یاد کرد و اظهارداشت: با خوشنویسی می توان تا دورترین نقاط جهان پرواز کرد و پیام خود را رساند و هیچ حد و مرزی برای نقاشی و خط وجود ندارد و زمینه کار زیاد است.

عبدالرحیم العلی گفت: با هنر خوشنویسی و نقاشی خط نام پیامبر اکرم(ص) را در 500 شکل و نوع نگارش کرده ام و این قابلیت و نامحدود بودن تنها در هنر خوشنویسی وجود دارد که می توان کارهای ارزشمند و ماندگاری را خلق کرد.

دوسالانه بین المللی خوشنویسی قزوین که از 28 اردیبشهت ماه در سرای سعدالسطنه دایر شده روز شنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان با انتخاب آثاربرتر به کار خود پایان می دهد.

کد خبر 1621388

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha