۲۰ خرداد ۱۳۹۱، ۱۰:۰۲

AP گزارش داد؛

افزایش بی سابقه آمار خودکشی در ارتش آمریکا / هر روز مرگ یک نفر

افزایش بی سابقه آمار خودکشی در ارتش آمریکا / هر روز مرگ یک نفر

یک خبرگزاری غربی در گزارشی از افزایش بی سابقه آمار خودکشی در میان نظامیان آمریکایی گزارش داد و نوشت : خودکشی در میان نظامیان آمریکایی چنان افزایش یافته که در سال جاری میلادی در هر روز شاهد مرگ یک نفر هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، بر اساس گزارشی که توسط وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) تهیه شده در 155 روز ابتدایی سال جاری میلادی تعداد 154 نظامی آمریکایی دست به خودکشی زده اند که این آمار 50 درصد بیشتر از تلفات انسانی ارتش آمریکا در جنگ افغانستان است.

به نوشته این رسانه آمریکایی، این آمار بیاگر وضعیت موجود در ارتش آمریکا و مسئولیتهای سنگین آن در قبال جنگ عراق و افغانستان است که بسیار بیشتر از آمارهای یک دهه گذشته است.

علاوه بر خودکشی، پنتاگون مشکلات دیگر موجود در اتش آمریکا را این چنین برمی شمارد : افزایش تجاوزات جنسی، شرب خمر، خشونت و رفتار ناپسند.

جدولی از آمار خودکشی در میان نظامیان آمریکایی از سال 2008 تا 2012

در ادامه گزارش آسوشیتدپرس آمده است : با توجه به آنکه آمار خودکشی نظامیان آمریکایی در سال 2010 و 2011 در مقایسه با سال 2009 کاهش یافته بود، افزایش دوباره آن در سال 2012 سبب تعجب مقامات آمریکایی شده است.

هنوز دلایل افزایش آمار خودکشی در میان نظامیان آمریکایی مشخص نیست، اما تحقیقات نشان می دهد مواردی چون حضور در عملیات های متعدد، فشارهای روانی، سوءاستفاده از نسخه های پزشکی، داروها و مواد مخدر، و مشکلات مالی در افزایش آمار خودشکی تاثیر گذار بوده اند.

بر همین اساس، بررسی ها نشان می ددهد که سربازانی که به طور مرتب در چندین عملیات نظامی شرکت کرده اند در موقعیت خطرناک تری نسبت به سایرین برای دست زدن به خودکشی هستند.

به نوشته آسوشیتدپرس، هر چند جنگ افغانستان با خروج آخرین نظامیان آمریکایی از این کشور در سال 2014 برای آمریکا به پایان می رسد، اما با این وجود شمار نظامیان آمریکایی کشته شده در جنگ افغانستان در سال جاری میلادی برای خود یک رکورد محسوب می شود و این در حال است که گزارشهای متعددی نیز درباره سوءرفتار نظامیان آمریکایی در افغانستان منتشر شده است.

بر اساس گزارش پنتاگون، در 155 روز ابتدایی سال جاری میلادی یعنی تا تاریخ 3 جولای، 154 نظامی آمریکایی دست به خودکشی زده اند در حالی که این آمار در مدت مشابه سال 2011میلادی 130 مورد بود که مقایسه دو آمار 18 درصد رشد را در سال جاری نشان می دهد.

آمار سال جاری حتی از آمار سالهای 2001تا 2011 که 136.2 خودکشی بود نیز بیشتر است و آمار خودکشی های سال جاری میلادی از ژانویه تا ماه می 25 درصد بیشتر از آمار دو سال قبل است .

بر اساس آمار موجود، پیش از این آمار خودکشی در سال 2009 بیشترین میزان خودکشی درمیان نظامیان آمریکایی محسوب می شد، اما آمار سال جاری میلادی 16 درصد بیشتر از آمار سال 2009 است. بر همین اساس تعداد نظامیانی که در سال جاری میلادی به دلیل خودکشی کشته شده اند از تعداد قربانیان ارتش آمریکا در جنگ افغانستان در سال های 2008 و 2009 نیز بیشتر است.

در ادامه این گزارش آمده است : نمودار موجود برای آمار خودکشی برای یک سال کامل طراحی شده اما در پنج سال گذشته و در هر سال آمار تهیه شده تا ماه می برای آنکه از روی آن بتوان آمار بقیه سال را پیش بینی کرد آماری مطمئن بود از همین رو برای سال 2012 این جدول ارائه شده است. 

 هم اکنون ارتش آمریکا یک میلیون و 400 هزار نظامی فعال دارد و افزایش آمار خوکشی در میان این افراد در حالی ثبت شده که ارتش آمریکا در سالهای اخیر اقدامات خود را برای افزایش سلامت روان و راحتی نیروهای خود افزایش داده است.

همانطور که اشاره شد این آمار متعلق به افرادی که هم اکنون در ارتش آمریکا خدمت می کنند، اما وضعیت در میان کهنه سربازان آمریکایی نیز وخیم است به طوریکه بر اساس آخرین آمار موجود در هر 80 دقیقه یک نظامی بازگشته از جنگ در ایالات متحده دست به خودکشی می زند که این آمار مایه ننگ آمریکا محسوب می شود.

به طور میانگین از جمع نظامیان آمریکایی حاضر در افغانستان و عراق در هر یک روز و نیم ( 36 ساعت ) یک نفر بر اثر عوامل مختلف ( انفجار، شلیک مستقیم و ...) کشته می شود و این در حالی است که در هر 80 دقیقه یک کهنه سرباز آمریکایی دست به خودکشی می زند.

برهمین اساس و به طور میانگین هرساله شش هزار و500 کهنه سربازآمریکایی دست به خودکشی می زنند که این آمار بسیار بیشتر از تعداد کل کشته های ارتش آمریکا در افغانستان و عراق است.
کد خبر 1621553

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha