۲۰ خرداد ۱۳۹۱، ۲۱:۴۴

شفیعی ها:

دوسالانه خوشنویسی گام بلندی در اعتلای این هنر است

دوسالانه خوشنویسی گام بلندی در اعتلای این هنر است

قزوین - خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: برگزاری دوسالانه خوشنویسی گام بلندی در راستای اعتلای هنر اصیل خط در کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر شنبه در مراسمی با حضور محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام سید محمد ابوترابی فرد نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، احمد عجم استاندار قزوین، حجت الاسلام مرتضی حسینی و داود محمدی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، استادان، پیشکسوتان و هنرمندان خوشنویسی کشور و جمعی از علاقمندان با معرفی آثار برتر دوسالانه خوشنویسی به کار خود پایان داد.  

محمد حسین شفیعی ها در مراسم اختتامیه جشنواره که در سالن تربیت معلم شهید رجایی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: حضور هنرمندان و اساتید از سراسر کشورمان و کشورهای مسلمان به غنای دوسالانه افزود و کیفیت و جایگاه جشنواره را ارتقا بخشید.

وی افزود: تلاش می کنیم تا با تجربه دو دوره گذشته بتوانیم در دوسالانه سوم به تحقیقات توجه بیشتری شود و پا را از مرزها فراتر نهاد و هنرمندان بیشتری را برای این رقابت دعوت کرد.

دبیر دوسالانه بین المللی خوشنویسی کشور با تشکر از حمایت های جدی استاندار، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین اظهارامیدواری کرد با تعیین دبیرخانه دوسالانه در قزوین از فردا فعالیت برای دوسالانه سوم آغاز شود.

شفیعی ها استقبال هنرمندان، استادان، خوشنویسان و مردم از نمایشگاه دوسالانه را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: استادان خارجی که از نمایشگاه دیدن کردند اذعان داشتند که آثار هنرمندان ایرانی بی نظیر است و از فضای نمایشگاه نیز ابراز رضایت کردند که انگیزه همکاران را برای جشنواره های بعدی مصمم تر کرده است.

در این مراسم از تمبر دوسالانه خوشنویسی که امضای میرعماد قزوینی بود پرده برداری شد. 

کد خبر 1622339

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha