۲۰ خرداد ۱۳۹۱، ۲۱:۵۹

عجم:

دوسالانه خوشنویسی موجب پیوند عمیق هنر و دین شد

دوسالانه خوشنویسی موجب پیوند عمیق هنر و دین شد

قزوین - خبرگزاری مهر: استاندار قزوین گفت: برگزاری دوسالانه خوشنویسی ضمن ایجاد رقابت سالم بین هنرمندان موجب پیوند عمیق دین و هنر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر شنبه در مراسمی با حضور محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام سید محمد ابوترابی فرد نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، احمد عجم استاندار قزوین، حجت الاسلام مرتضی حسینی و داود محمدی نمایندگان مردم استان درمجلس شورای اسلامی، استادان، پیش کسوتان و هنرمندان خوشنویسی کشور و جمعی از علاقمندان با معرفی آثار برتر دوسالانه خوشنویسی به کار خود پایان داد.  

احمد عجم در مراسم اختتامیه که در سالن تربیت معلم برگزار شد اظهارداشت: استان قزوین با برگزاری موفق دوسالانه نشان داد که قادر است میزبان رویدادهای مهم دیگر باشد و به خوبی مدیریت برنامه های مهم فرهنگی را بر عهده گیرد.

استاندار قزوین افزود: ریشه دار بودن هنر خوشنویسی در میان خانواده های قزوینی بیانگر عمق علاقه و قدمت این هنر در این خطه از میهن اسلامی است و وجود استادان مسلم وبه نام قزوینی مانند میر عماد، عمادالکتاب به حق این استان را شایسته انتخاب به عنوان پایتخت خوشنویسی کشور کرده است.

عجم تصریح کرد: در سال گذشته درخواست کردیم تا قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی کشور معرفی شود و امسال با برگزاری این دوسالانه که به اذعان همگان در سطح مطلوبی برپا شد امیدواریم این کار محقق شود تا بالندگی هنر خط در این خطه تسریع شود.

وی آثار ارائه شده در بخش نمایشگاهی و مسابقه را تحسین برانگیز دانست و گفت: غرفه ویژه هنرمندان قزوین هم بسیار جذاب بود و هنرنمایی خوشنویسان استان را بخوبی ترسیم کرده بود.

استاندار قزوین توجه به آموزش همگانی در رشته خوشنویسی را ضروری دانست و اظهارداشت: آموزش همگانی این رشته از دو سال پیش آغاز شده اما انتظار داریم با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی این رشته در دروس تحصیلی هم گنجانده شود تا آموزش از سنین اولیه و به صورت علمی در مدارس هم جدی گرفته شود.

عجم اظهارامیدواری کرد با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجلس زمینه تعالی و رشد و شکوفایی هنر خوشنویسی در کشور بیش از گذشته فراهم شود.

کد خبر 1622345

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha