۳۱ خرداد ۱۳۹۱، ۲۰:۱۵

با حضور انواری/

جشن خودکفایی هزار و 624 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی برگزار شد

جشن خودکفایی هزار و 624 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی برگزار شد

اراک - خبرگزاری مهر: جشن اشتغال و توانمندی هزار و 624 مددجوی کمیته امدادامام خمینی (ره) استان مرکزی با حضور سرپرست کمیته امداد کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جشن توانمندی و خودکفایی هزار و 624 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی بعد از ظهر چهارشنبه با حضور سرپرست کمیته امداد کشوردر کانون امام خمینی (ره) اراک برگزار و از 10 کارآفرین برتر کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی تجلیل شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در این مراسم از مهمترین اولویت های کمیته امداد امام خمینی (ره) استان را توانمندی و کاهش حجم مستمری بگیران این نهاد عنوان کرد و افزود: در سالهای 89 و 90در این مهم اقدامات خوبی صورت گرفته و شاهد کاهش چشمگیری بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه 10 هزار فرصت شغلی توسط این نهاد در سال گذشته ایجاد شده است افزود: تعهد ایجاد اشتغال این نهاد در سال گذشته، دو هزار و 678 فرصت شغلی بود اما این مهم به شش هزار و 788 فرصت شغلی رسید و 153 درصد بیشتر از تعهدات محقق شد.

وی افزود: برای توانمند سازی و ایجاد اشتغال این افراد بیش از 28 میلیارد و 297 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

یکی از زیباترین اقدامات کمیته امداد ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان است

معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی نیز در این مراسم یکی از زیباترین  اقدامات کمیته امداد امام خمیننی(ره) را ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان عنوان کرد و افزود: مددجویانی که روزی با ناامیدی زندگی می کردند امروز با برنامه های مطلوب و اثربخش این نهاد به خودکفایی رسیده اند.

ابوالقاسم نصر الهی تشکیل کمیته امداد را از ابتکارات و یادگاری های امام راحل دانست و افزود: این نهاد موفقیتهای زیادی داشته و به عنوان الگویی برای سایر کشورهای دنیا تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه  کمیته امداد تا کنون زمینه انجام حرکات بسیار ارزشمندی بوده است افزود: همه باید در هر کاری تنها برای رضای خداوند گام بردارند و از او اطاعت کنند تا به سعادت دنیا و آخرت برسند.

کمیته امداد نهادی خدمت رسان برای جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک نیز در این جشن  با بیان اینکه کمیته امدادامام خمینی (ره) یک نهاد خدمت رسان برای جامعه است گفت: این نهاد در ایجاد اشتغال، توانمندسازی مددجویان و مبارزه با جهل و تربیت انسان های شایسته گام های بلندی برداشته است.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: کمیته امداد امروز در عرصه های مختلف فعالیت دارد و مسوولان این نهاد باید برای گسترش بیشتر عدالت، بیش از پیش تلاش و مجاهدت کنند.

وی گفت: برای توانمندی مددجوایان تحت پوشش این نهاد اقشار مردم  می توانند نقش موثری ایفا کنند.

کد خبر 1631188

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha