۱۱ تیر ۱۳۹۱، ۱۵:۴۸

بنیادی:

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به موضوع دیگری جز قرآن اشاره ندارد

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به موضوع دیگری جز قرآن اشاره ندارد

اصفهان - خبرگزاری مهر: مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جز قرآن و ولایت به موضوع دیگری اشاره ندارد و در حال حاضر بارش قرآن در نظام آموزشی کشور سیل‌آسا است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بنیادی ظهر یکشنبه در آیین افتتاحیه سی‌امین دوره مسابقات قرآن و نهج‌الباغه دانش‌آموزان سراسر کشور اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش یکی از اعضای ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سطح کشور است.

وی به هماهنگی تمام برنامه‌های آموزش و پرورش در راستای برگزاری مسابقات قرآنی با سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و افزود: اما مسابقات قرآنی برگزار شده توسط آموزش و پرورش و سازمان اوقاف و امور خیریه تنها از نظر محتوایی متفاوت هستند.

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جز قرآن و ولایت به موضوع دیگری اشاره ندارد و در حال حاضر بارش قرآن در نظام آموزشی کشور سیل‌آسا است.

وی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش در راستای اجرای برنامه‌های قرآنی در میان دانش‌آموزان بدون توجه به سد‌های موجود در زمینه فعالیت‌های تربیتی و معنوی گام بر می‌دارد، ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جز قرآن و ولایت موضوع دیگری نیست.

بنیادی تربیت 90 درصد از دانش‌آموزان در زمینه مباحث قرآنی یکی از رویکرد‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: 90 درصد از فعالیت‌های آموزش و پروش باید مبتنی بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان براساس مبانی اسلامی باشد و در حال حاضر تفکر سکولاریسم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جایی ندارد.

وی با بیان اینکه فعالیتهای قرآنی دانش‌آموزان در سطح کشور استمرار می‌یابد و نظام جمهوری اسلامی ایران ماکتی برای جهان اسلام و تمام دنیاست، اضافه کرد: هم‌اکنون 90 درصد از فعالیت‌های آموزش و پرورش به نصابها و شاخصهای اسلامی و تربیت اسلامی رسیده است.

کد خبر 1639644

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha