۱۷ تیر ۱۳۹۱، ۱۳:۰۴

قالیباف:

خط 6 مترو از جاده اما رضا (ع) به شهرک غرب متصل می‌شود

خط 6 مترو از جاده اما رضا (ع) به شهرک غرب متصل می‌شود

شهردار تهران با اعلام اینکه امسال مصمم هستیم مترو را از ابتدای جاده ساوه در جنب بزرگراه آزادگان تا شهرک شهید محلاتی و ازگل برسانیم گفت:خط 6 مترو نیز از جاده اما رضا (ع) به شهرک غرب متصل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد باقر قالیباف روز شنبه در مراسم افتتاح 45 پروژه عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، خدمات شهری منطقه 2 با بیان این مطلب اظهار کرد: ساماندهی این محدوده از 2 تا 3 سال پیش دغدغه من بوده است که در طرح تفصیلی نیز گنجانده شده که امیدوارم با جدیت بتوانیم آن را انجام دهیم . این ساماندهی همانند عمل جراحی که با درد و خونریزی همراه است سختی هایی دارد که امیدواریم با صبر و حوصله مردم به انجام رسد.

وی ادامه داد: از علمای بزرگ دین آموخته ام که در نظام جمهوری اسلامی و در نظامی دینی مسئولان اجرایی علاوه بر وظیفه ذاتی و قانونی خود در حوزه تربیت دینی و آموزش و اخلاق هم مسئولیت دارند.

قالیباف ادامه داد: نمی شود نهادی عمومی مثل شهرداری تهران تنها مسئول فضای سبز ، احداث معابر و بزرگراه ها ، اجرای آسفالت و جمع آروی زباله و نظافت شهر باشد. ما تنها 300 مسئولیتی را که مردم با آن آشنا هستند وظیفه خود نمی دانیم بلکه شهرداری تهران را یک نهاد اجتماعی می دانیم که 2 مقوله دینداری و مردم داری باید به درستی در آن بدرخشد .

شهردار تهران با تاکید براینکه این نگاه باید در جوهره شهرداری وجود داشته باشد و در رفتار و عملکرد مدیران متبلور شود خاطرنشان کرد: هرگز نمی گوییم امروز در این راه توانسته ایم انتظار مردم را پاسخگو باشیم اما ادعا داریم که در این مسیر حرکت می کنیم . اشکالاتی که امروز بر ما وجود دارد کمتر از 3 تا 4 سال قبل است .

قالیباف با اشاره به اینکه منتظر واقعی کسی است که در عصر غیبت در سایه نظام ولایی در همان مسیر حکومت جهانی امام عصر(عج) پیش می رود تصریح کرد : این مسیر یعنی مسیر عقلانیت که با استفاده از تجربه ، علم، دینداری و سنت های الهی باید در آن حرکت کرد و منتظر واقعی کسی است که در این مسیر گام بر می دارد .

وی با تاکید براینکه در شهرداری تهران در حوزه عمرانی و خدماتی تلاش ما این است که چیزی کم نگذاریم تصریح کرد: از هرکجای تهران کسی بخواهد وارد شهر شود شاهد پروژه هایی فراملی تا محلی خواهد بود . برج میلاد هم برای شهر ضرورت داشت و هم پروژه ای فراملی است که امروز به عنوان نمادی از تهران در دنیا تبدیل شده است.

قالیباف به احداث تونل های متعدد شهری نیز اشاره کرد و افزود: امروز مردم تونل رسالت ، تونل توحید ، یا تونل 10 کیلومتری نیایش را که با خودرو از آنها عبور می کنند بیشتر حس می کنند اما امسال 25 کیلومتر تونل مترو احداث خواهیم کرد .

وی افزود: در این مدت از منتهی الیه شرق تهران در افسریه تونل احداث شده که تا چند روز آینده به منتهی الیه غرب تهران متصل می شود. همچنین امسال مصمم هستیم از ابتدای جاده ساوه در جنب بزرگراه آزادگان مترو را تا شهرک شهید محلاتی و ازگل برسانیم . همچنین خط 6 مترو از جاده اما رضا (ع) به شهرک غرب متصل خواهد شد که حفاری تمامی این پروژه ها با سرعت تمام در حال انجام است.

قالیباف با تاکید بر این که در کنار تمامی این مسائل اولویت را به مسئل فرهنگی و اجتماعی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی داده ایم به ذکر برخی مطالبات شهروندان برای انجام اقدامات اجتماعی و فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت : عزیزتر از فرزند برای مادر وجود ندارد اما گاهی همان مادر می گوید خدایا یا مرگ مرا برسان یا مرگ بچه ام را چرا که احساس می کند فرزندش در مسیری افتاده که دیگر در شان خانواده نیست.

وی افزود: من بر این باورم که تنها خانواده او و خود این فرد مسئول ماجرا نیستند ، من شهردار هم در گناه و بی تربیتی او به عنوان مدیر شهر شریک هستم اگر اوقات فراغت جمعی که با تفکر مسجدی اداره شود و جوهره دینی در آن باشد چنین معضلاتی کمتر به وجود می آید.

شهردار تهران ادامه داد : کسانی هم که در حوزه اقتصادی مسئول هستند اگر شرایط را به گونه ای فراهم می کردند که چنین افرادی دچار بیکاری نشوند ، این وضع به وجود نمی آمد ، ضعف مدیریت ما در گناه او وجود دارد.

قالیباف اظهار کرد: اگر بیش از 600 زمین ورزشی در محلات احداث کردیم ، که پیش از آمدن من حدود 50 مورد بود اگر سالن ورزشی ، پارک ویژه بانوان و شهر بانو با رعایت همه جنبه های فرهنگی و اسلامی احداث کردیم یا به مساله بهداشت و جنوب شهر توجه داشته و برایمان دغدغه است به این دلیل است که بتوانیم دو مقوله دین داری و مردم داری را در شهر و با مشارکت همه شهروندان پیش ببریم .

شهردار تهران در ادامه گفت : تمام قد از شورایاری ها دفاع می کنم اما نمی گویم مشکلی وجود ندارد . شورایاران نهادی مردمی هستند که نسبت به جمعیتشان دچار کمترین آسیب هستند و صلواتی به مردم خدمت می کنند .

قالیباف به فرمایش امام راحل (ره) در خصوص واگذاری امور به مردم اشاره کرد و افزود : ایشان فرمودند کاری که مردم می توانند انجام دهند ، دولتمردان نباید انجام دهند . این اساس رویکرد در نظام اسلامی است و باید تمرکز زدایی کنیم .

وی با بیان اینکه رویکرد محله محوری و مسجد محوری نیز از همین نگاه است خاطرنشان ساخت : اگر مساجد را کانون فعالیت ها می دانیم از همین منظر است . معتقدیم کاری که انجام دادن آن در شان مسجد است باید در مسجد انجام شود و کاری که انجام آن در شان مسجد نیست ، بیرون از مسجد اما با تفکر مسجدی به انجام رسد تا مردم اعتماد کنند که فرزندشان در محیطی سالم و امن و پویا و با نشاط حضور دارند.

قالیباف مهمترین سرمایه شهرداری تهران را اعتماد مردم دانست و ادامه داد : براساس نظرسنجی ها شهرداری تهران توانسته به عنوان بهترین سازمان شناخته شود و از دیگر سازمان ها در جایگاه بالاتری قرار گرفته است که از نظر و لطف مردم سپاسگذارم اما تا رضایت مطلوب فاصله داریم .

وی افزود: در دو نهاد بلدیه و نظمیه که مردم سابقه خوب ذهنی از آن ندارند ، خدمت کرده و احساس کردم اگر صادقانه کار را پیش ببریم می توانیم اعتماد مردم را جلب کنمی. مردم بی دلیل نمِ رنجند و حتما رنجش آنها دلیل دارد .

شهردار تهران تاکید کرد: وقتی مردم راضی هستند ، خدا هم راضی است . باید تلاش کنیم رضایت مردمی که به ویژه در سایه نظام ولایی زندگی می کنند فراهم شود.

قالیباف با بیان اینکه جنگ تمام شده اما دفاع همچنان وجود دارد و تمام نشده است اظهار کرد : یک روز در میدان جنگ حضور داشتیم و امروز در میدان آبادانی شهر و جلوگیری از آسیب های اجتماعی و توجه به فرهنگ . تلاشمان این است که اعتماد مردم را به شهرداری ها افزایش داده و آنها نیز بر ما تذکر دهند تا از خرد جمعی استفاده کنیم و بر اساس سعی و خطا پیش نرویم.

کد خبر 1643833

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha