۲۷ فروردین ۱۳۹۳، ۱۱:۳۳

معاون شهردار تهران :

شهرداري در حفظ بناهاي ميراثي از سازمان هاي مسئول جلوتر است / در حال بررسي راه هاي ورود مترو به ري هستيم

شهرداري در حفظ بناهاي ميراثي از سازمان هاي مسئول جلوتر است / در حال بررسي راه هاي ورود مترو به ري هستيم

معاون شهردار تهران با اشاره به  حساسيت شهرداري به حفظ بناهاي تاريخي پايتخت گفت: اظهار نظرهاي در خصوص خط 6 مترو شتابزده بوده و هنوز مشاور در حال بررسی این خط است.

سید جعفر تشکری هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برخی انتقادها در خصوص مسير خط شش مترو و به  خطرانداختن  بناهای تاریخی شهر ری گفت: شهرداری تهران همیشه در حفظ آثار فرهنیگ میراثی پایتخت پیشگام بوده است،حتی جلوتر از سازمان هایی که رد این حوزه مسولیت دارند .

وی با بيان اين كه  هیچ عملیات اجرایی در این بخش انجام نشده  است گفت: این خط به آثار میراثی شهر ری مانند برج طغرل و ... آسیبی نمی زند بلکه مشاور در حال بررسی امکان ورود به محدوده تاریخی ری است .

تشکری هاشمی با تاکید بر حساسیت شهرداری به حفظ میراث و هویت پایتخت گفت: ما با حساسیت تاثیر احداث خطوط مترو بر آثار تاريخي را بررسی می کنیم .

معاون شهردار اضافه کرد: نباید نقاط حساس شهر را ایزوله کنیم و بگوییم نباید به این محدوده وارد شویم.بلکه باید با رعايت  احتیاط های لازم خطوط مترو را توسعه دهیم در دنيا هم اين موضوع معمول است و در شهري مانند پاریس، مترو مستقیما به موزه لوور می رود.

 

کد خبر 2271993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha