۲۰ تیر ۱۳۹۱، ۱۵:۴۳

با حضور مسئولین کشوری/

کانون زبان ایران در کرمانشاه افتتاح شد

کانون زبان ایران در کرمانشاه افتتاح شد

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: کانون زبان ایران با اعتبار بالغ بر 21 میلیارد ریال توسط مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پروژه کانون زبان ایران ظهر امروز با حضور سید صادق رضایی مدیر عامل کانون پرورش فکری، جلال منکرسی معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه، مدیرکل کانون پرورشی فکری استان کرمانشاه و جمعی دیگر از مسئولین استان افتتاح شد و ترم تابستان سال جاری فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.
 
کانون زبان ایران در سال 1386 جهت تامین فضای آموزشی استاندارد برای زبان‌آموزان اقدام به ساخت مجتمع بزرگی در شهرک کارمندان شهر کرمانشاه کرد.
 
مجموع اعتبارات جذب شده برای احداث این پروژه آموزشی مبلغی بالغ بر 21 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانداری کرمانشاه بوده است.
 
این ساختمان در زمینی به مساحت 1150 متر مربع در 4 طبقه و با زیربنای مفید 2600 متر مربع ساخته شده و دارای 30 کلاس آموزشی استاندارد است.
 
این ساختمان دارای سیستم سرمایشی چیلر، دو لاین آسانسور و پله‌های اضطراری و یک سالن اجتماعات و  یک فروشگاه کتاب و ملزومات فرهنگی مرتبط با آموزش زبان است.
 
گفتنی است سازه و معماری این ساختمان با کاربری کاملا آموزشی طراحی و احداث شده است.
 
اولین شعبه‌ی کانون زبان ایران در سال 1380 با 100 نفر زبان آموز دختر در واحد بزرگسالان و سه مدرس افتتاح شد و هم‌اکنون در استان کرمانشاه و با 37 مدرس در بخش نوجوانان، 23 مدرس در بخش بزرگسالان و 6 مدرس در بخش  کودکان فعالیت خود را ادامه می‌دهد.
 
کانون زبان ایران در بخش نوجوانان 1086 زبان‌آموز پسر و 953 زبان آموز دختر، در بخش بزرگسالان 2131 زبان‌آموز دختر و 1241 زبان‌آموز پسر و در بخش کودکان 252 زبان‌آموز پسر و 248 زبان‌آموز دختر را داراست.
 
تعداد کل زبان‌آموزان این کانون در تمامی مقاطع و هر دو گروه دختر و پسر تا به امروز 5898 نفر است.
 
این کانون هم‌اکنون در حال راه‌اندازی مراکز آموزشی در شهرستان‌های صحنه، سنقر و اسلام‌آباد غرب است.
 
مدیر کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه در مراسم افتتاح کانون زبان ایران گفت: افتتاح کانون زبان ایران جز با مساعدت استانداری کرمانشاه ممکن نبود و امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در استان وجود دارد کودکان و نوجوانان زیادی جذب این مکان فرهنگی شوند.
 
وی افزود: مقام معظم رهبری در سفر به استان کرمانشاه عنایت زیادی به کانون پرورش فکری این استان داشتند و 9 میلیارد ریال اعتبار جهت احداث و تجهیز مراکز کانون را مصوب نمودند.
 
وی ادامه داد: از دیگر مراکز در حال احداث که هم‌اکنون حدود 90 درصد آن احداث گردیده و قابل بهره‌برداری است می‌توان به مرکز واقع در شهرک ظفر و مجتمع شماره 3 نقلیه واقع در خیابان نقلیه اشاره کرد که مورد بازدید مدیر عامل کانون پرورش فکری کشور و هیئت همراه قرار می‌گیرد.
کد خبر 1646913

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha