۲ مرداد ۱۳۹۱، ۱۰:۳۷

عابدینی:

توزیع نفتگاز در سیستان و بلوچستان منطقه ای شد

توزیع نفتگاز در سیستان و بلوچستان منطقه ای شد

زاهدان - خبرگزاری مهر: مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان گفت: توزیع نفتگاز در سیستان و بلوچستان مطابق مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان منطقه ای شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی عابدینی اظهار داشت: بدنبال طرح عرضه منطقه ای گازوئیل در دو منطقه زاهدان و چابهار و اختلاف قیمت بالایی که این فرآورده ها در داخل و خارج مرزها دارد بدین ترتیب از قاچاق گازوئیل جلوگیری می شود.

وی افزود: اجرای این طرح تنها به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت بوده و اجرای آن هیچ محدودیتی در دریافت سهمیه مشخص سوخت برای رانندگان حوزه حمل و نقل بار و مسافر که در داخل فعالیت دارند ایجاد نخواهد شد.

وی گفت: با اجرای این طرح از مصرف گازوئیل خارج از شبکه اصلی توزیع جلوگیری می شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان بیان داشت: در راستای اجرای طرح منطقه ای کردن مصرف نفتگاز و به منظور مدیریت مصرف و همچنین جلوگیری از جابجایی غیرمجاز و توزیع خارج از شبکه نفت گاز یارانه ای بخش حمل و نقل عمومی، از اوایل تیرماه امسال طرح منطقه ای عرضه نفتگاز در محور ترانزیتی چابهار - میلک به اجرا در آمد.

وی افزود: بر این اساس سهمیه خودروهای سنگین به صورت رفت و برگشت به آن ها اختصاص خواهد یافت که این امر فعال شدن سامانه حمل و نقل باری را در بر خواهد داشت.

وی گفت: این امر سبب می شود که جلوی عده ای افراد سودجو گرفته شود و ضمن به حرکت در آوردن ناوگان، کیفیت خدمات ارائه شده را دو چندان می کند.

عابدینی اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان، خودروها موظفند برای انجام سوختگیری از کارت سوخت متعلق به همان خودرو استفاده کنند و  پس از تایید اطلاعات از سوی مامور جایگاه، می توانند اقدام به سوختگیری کنند.

وی افزود: با اجرای طرح منطقه ای کردن نفتگاز طی چند روزگذشته، رشد مصرف در منطقه به ویژه در دو شهرستان خاش و سراوان کاهش جدی داشت.

وی گفت: بر  اساس میزان مصرف نفتگاز در چند روز تیرماه امسال، در خاش 10 درصد و زابل 22 درصد کاهش مصرف داشته ایم.

وی بیان داشت: همچنین رشد 18 درصدی مصرف نفتگاز در سه ماهه اول امسال به رشد سه درصدی کاهش یافت که این خود مهر تاییدی بر اجرای طرح منطقه ای نفتگاز است.

سیستان و بلوچستان دارای هزار و 300 کیلومتر مرز زمینی مشترک با دو کشور پاکستان و افغانستان است که 345 کیلومتر آن تنها در شهرستان سراوان واقع شده است.

بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، جایگاه های مشخص شده در عرضه منطقه ای نفتگاز در محور ترانزیتی چابهار- میلک شامل، زابل جایگاه امام رضا (ع)  و جایگاه نیمروز (ویژه اتوبوس های بین شهریزاهدان پایانه بار، محمد رسول الله (ص)، پایانه مسافربری، جایگاه هامون (ویژه نفتکش ها)، سفید آبه (ویژه اتوبوس ها)، خاش جایگاه میلاد، جایگاه تفتان (ویژه ناوگان در حال تردد به سمت شمال استان) جایگاه خاتم الانبیا (ویژه ناوگان در حال تردد به سمت جنوب استان)، سراوان جایگاه خسروی، ایرانشهر جایگاه کهرازه، سرباز جایگاه جکیگور، نیکشهر جایگاه نیکشهر، چابهار جایگاه ترمینال (ویژه باری)، جایگاه نگور (ویژه باری)، جایگاه شیلات (ویژه مسافر) و کنارک جایگاه کنارک است.

کد خبر 1655933

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha