۳ مرداد ۱۳۹۱، ۱۷:۲۳

عشایری :

اوقات فراغت را با فرهنگ و هنر آشتی دهیم

اوقات فراغت را با فرهنگ و هنر آشتی دهیم

مشهد - خبرگزاری مهر: استادعصب شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: واکسیناسیون روانی در اوقات فراغت انجام می شود، این زمان را باید با هنر و فرهنگ آشتی داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عشایری ظهر سه شنبه در نشست "اوقات فراغت، فرصتها و تهدیدها" در مشهد اظهارکرد: تغییر بینش در زمان انفجار و آلودگی اطلاعات به خصوص برای جوانان بسیار حائز اهمیت است.

وی اوقات فراغت را به اندازه اکسیژن، برای بدن لازم دانست و تصریح کرد: این زمان بخشی از زندگی و فرایند مغز است.

وی افزایش خلاقیت و جرات ورزی را یکی از نتایج زمان فراغت انسانها ذکر کرد و بیان داشت: مردم در پی هیجان خواهی هستند و فکر می کنند هر چه رفاه افزایش یابد، خوشبختی بالا می رود که این اشتباه محض است.

عشایری اوقات آسایش را زمان زباله زایی اطلاعات در عصر انفجار اطلاعات معرفی و اظهار کرد: می توان از اوقات فراغت برای استرس زایی وانجام کار گروهی برای جرات ورزی سود برد.

دبیر ستاد اوقات فراغت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست گفت: سال 1980 انسانها 100 ساعت در هفته کار می کردند که این رقم هم اکنون به 44 ساعت کاهش یافته است.

ابوالحسن ایپکچی افزود: در سال، هزار و 930 ساعت اوقات آسایش داریم و این یعنی22 درصد زندگی ما در آسایش است.

وی با بیان این که اوقات فراغت زمانی است که خودمان انتخاب می کنیم، تصریح کرد: انتخاب آزادانه و آگاهانه ملاک است و انسانهای بی برنامه تابع امواج هستند.

وی با اشاره به تعطیلی پنج شنبه های مدارس و افزایش زمان فراغت دانش آموزان؛ یادآور شد: متاسفانه برنامه ای برای این نسل نداشته و منتظریم چه پیش می آید که به طور مسلم خوشایند نیست.

ایپکچی از جای خالی رشته تخصصی اوقات فراغت در ایران یاد کرد واظهار داشت: در دانشگاههای خارج از کشور، رشته مدیریت برنامه ریزی اوقات فراغت تدریس و دانشجو با واحدهای درسی روانشناسی ورزش، مدیریت حیات وحش، هتل داری، گردشگری زندگی آشنا و فارغ التحصیل می شود.

وی اوقات فراغت را مهمترین عامل نشاط اجتماعی دانسته و بیان داشت: برای این که جامعه ای خرد ورز داشته باشیم باید جامعه ای شاد داشته باشیم و اگر مردمان شاد نباشند؛ ابزار شادی نما جای شادی واقعی را می گیرند.

وی بیان کرد: افزایش شادی، حجم اعتماد اجتماعی را گسترش  می دهد و آنگاه فرد به خود و جامعه اعتماد می یابد.

کد خبر 1657461

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha