۱۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۴۵

رمضانی مطرح کرد؛

یکی از خلاء‌های حوزه فرهنگ بحث اوقات فراغت است

یکی از خلاء‌های حوزه فرهنگ بحث اوقات فراغت است

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در بررسی‌هایی که داشتیم یکی از خلاء‌های حوزه فرهنگ بحث اوقات فراغت است؛ این موضوع ارتباط مستقیمی با کتابخانه‌های عمومی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش مدیران کل کتابخانه‌های عمومی استان‌ها، عصر روز سه شنبه ۱۶ اسفند با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمد هاشمی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ، محمد خزایی، رئیس سازمان سینمایی، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به همراه معاونان، مدیران کل ستادی و مدیران کل استان‌های نهاد به میزبانی کتابخانه مرکزی پارک‌شهر تهران برگزار شد.

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این نشست ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر از حمایت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتابخانه‌های عمومی طی یکسال گذشته در سخنانی گفت: در سفرهای استانی که توفیق دیدار و گفت‌وگو با همکاران را داشتم، بر تأثیر حمایت و ثمرات نگاه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کتابخانه‌های عمومی اذعان دارند. یکی از نقاط تبلور حمایت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به کتابخانه‌های عمومی، فراهم کردن زمینه حضور رئیس‌جمهور محترم در ویژه برنامه ۲۴ آبان امسال بود که با لطف ایشان به کتابداران و کتابخانه‌ها همراه شد و تأثیرات مثبتی در سطح ملی برای نهاد داشت.

دبیرکل نهاد با اشاره به توجه مجموعه دولت سیزدهم به حوزه فرهنگ گفت: ظرفیتی که امروز در فضای کتابخانه‌های عمومی به وجود آمده است در خدمت مردم و به تبع آن در خدمت دولت است و ما تلاش کردیم از این ظرفیت استفاده کنیم. خوشبختانه امروز در مواجهه با رئیس جمهور و هیئت وزیران توجه به حوزه فرهنگ بسیار مشهود است. همانطور که وزیر محترم تاکید داشتند، حوزه جشنواره‌ها یکی از نقاط تبلور این رویکرد بود و ما نیز در نهاد کتابخانه‌های عمومی تمام تلاش خود را کرده‌ایم که از این ظرفیت استفاده کنیم و بر اساس شعار دولت حرکت کنیم.

رمضانی افزود: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای در حوزه توسعه عدالت فرهنگی در استان‌هایی دارد که عشایر در آنها حضور دارند و ما نیز این موضوع را مد نظر قرار داده اینکه نمونه آن برنامه «طعم کتاب با عشایر» است. این برنامه برای اولین بار با هدف توزیع عادلانه امکانات فرهنگی کتاب محور برگزار شد و اختتامیه آن در چند روز آینده در خوزستان برگزار خواهد شد. ان‌شاء الله با توجه به نتایج و ثمرات این برنامه بنا داریم آن را در سراسر کشور تکثیر کنیم.

دبیرکل نهاد توجه به اوقات فراغت در حوزه فرهنگ و کتابخانه‌های عمومی را یکی دیگر از برنامه‌های نهاد عنوان کرد و گفت: در بررسی‌هایی که داشتیم یکی از خلاء‌های حوزه فرهنگ بحث اوقات فراغت است. این موضوع ارتباط مستقیمی با کتابخانه‌های عمومی دارد. همچنین توجه به مسائل اجتماعی ذیل کتابخانه‌های عمومی نیز با جدیت پیش می‌رود. در این راستان اجلاس بین‌المللی توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی را در خرداد ماه امسال برگزار کردیم و ان‌شاءالله در مهر ماه سال آینده نیز اجلاس مشاغل خانگی و کتابخانه‌های عمومی را با حضور مهمانان خارجی از جمله رئیس ایفلا و رؤسای انجمن‌های کتابداری چند کشور مانند آمریکا، لبنان و سوئد خواهیم داشت. به نظر می‌رسد که این اتفاق در بحث دیپلماسی فرهنگی دولتی می‌تواند کمک‌کننده و پیش برنده باشد.

کد خبر 5728398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha