۹ مرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۱۰

حسین بکایی «دایرةالمعارف بزرگ ایران من» را تدوین می‌کند

حسین بکایی «دایرةالمعارف بزرگ ایران من» را تدوین می‌کند

حسین بکایی از تدوین و آماده‌سازی مجموعه کتاب‌های «دایرةالمعارف بزرگ ایران من» خبر داد.

حسین بکایی نویسنده و مترجم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: «دایرةالمعارف بزرگ ایران من» یک مجموعه 4 جلدی درباره هر آن‌چه که از نقطه صفر تاریخ تا امروز ایران را شامل می‌شود، است و قرار است توسط نشر پنجره به چاپ برسد. در حال حاضر 3 سال است که مشغول کار روی این پروژه هستم.

وی افزود: جلد اول این دایرةالمعارف از نقطه صفر تاریخ تا زمان ورود اسلام به ایران را در بر می‌گیرد. جلد دوم دوران ورود اسلام به ایران تا مقطع حمله مغول به ایران، جلد سوم حمله مغول تا شروع سلسله صفویان و در نهایت جلد چهارم هم به دوران آغاز حکومت صفویان تا دوران معاصر اختصاص دارد.

این نویسنده گفت: این کتاب‌ها برای مخاطبان گروه سنی نوجوانان به بالا تهیه می‌شود و مورد استفاده عموم و دیگر گروه‌های سنی نوجوان به بالا را دارد. از سه سال گذشته که کار روی این پروژه را آغاز کرده‌ام، جلسات منظمی با مدیران انتشارات پنجره برگزار می‌شود و درباره جنبه‌های مختلف این پروژه همفکری می‌شود.

بکایی در ادامه گفت: در حال حاضر جلد اول این مجموعه در آتلیه و فعالیت‌های هنری‌ و تصویرگری‌اش در حال انجام است. جلد دوم در حال تالیف است و نگارش مطالب مجلدات سوم و چهارم هم هنوز آغاز نشده است. اولین جلد از این مجموعه در حجمی بین 250 تا 300 صفحه در قطع رحلی منتشر خواهد شد و جلد دوم نیز با کمی اختلاف در حجم صفحات، منتشر خواهد شد.

کد خبر 1661538

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha