۶ شهریور ۱۳۹۱، ۸:۲۹

در گفتگو با مهر عنوان شد:

خطیب باید هر چه زودتر از عرصه کشتی برود/ بدبینی به انتخابات کشتی!

خطیب باید هر چه زودتر از عرصه کشتی برود/ بدبینی به انتخابات کشتی!

قهرمان اسبق کشتی جهان در اظهارنظری بی پرده و صریح اعلام کرد: حجت اله خطیب بهتر است در همین روزهای خوش و خرم کشتی از این عرصه برود تا شاید بخشی ناچیز از موفقیت‌های اخیر ملی پوشان در المپیک 2012 لندن هم نصیب کارنامه مشخص او شود!

اکبر فلاح در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب افزود: حجت اله خطیب در شرایطی وارد فدراسیون کشتی شد که امور کشتی طبق روال قبلی خود در حال اجرا بود و کشتی آزاد و فرنگی نیز جایگاه خوبی در عرصه‌های بین المللی پیدا کرده بودند. در نتیجه خطیب وارث فدراسیونی شد که از قبل تمام برنامه‌هایش تدوین شده بود و نیازی به تغییر نداشت.

خاطرات تلخ گذشته را فراموش نمی‌کنم
سرمربی پیشین تیم کشتی آزاد جوانان که در زمان نه چندان دوری در این عرصه، افتخارات زیادی با شاگردانش در میادین بین المللی کسب کرد، صراحتا به تجربیات شخصی‌اش در زمان حضور خطیب بر مسند ورزش تهران اشاره کرد و گفت: کارنامه خطیب در زمان مدیریت قبلی‌اش در مقاطع مختلف استانی و باشگاهی مشخص است و من کاری به خوب و بد آن در رشته‌های دیگر ورزشی ندارم اما به شخصه سوء مدیریت او در کشتی تهران را با تمام وجود حس کرده‌ام و هیچگاه فراموش نخواهم کرد.

خطیب برخوردهای مایوس کننده‌ای با اهالی کشتی داشت
وی در ادامه افزود: خطیب همان مدیری است که حتی یک شاخه گل به مربی سازنده تهرانی و سرمربی تیم ملی جوانان ایران که موفق به فتح سکوهای بین المللی شده بود، نداد و اصلا خبر نداشت که این مربیان و ورزشکاران با چه مشکلاتی توانسته‌اند به چنین موفقیت‌هایی دست یابند. حال چطور می‌توان او را یک مدیر دلسوز و موفق ورزشی در سطح پایتخت دانست و زمام فدراسیونی را بر دستش داد که طلایه‌دار کاروان ورزش ایران در المپیک 2012 لندن بوده است! خطیب در زمان ریاست بر ورزش تهران نیز کار چندانی برای کشتی و حتی ورزش پایتخت نکرد و همواره برخوردهای مایوس کننده‌ای با اهالی این رشته داشت، حال نمی‌دانم اصرار برخی از مسئولان ورزش برای حضور او در راس امور فدراسیون کشتی برای چیست؟!

خطیب باید همین امروز برود!
این گوش شکسته ورزش کشورمان که همواره ادعای خود را در عمل ثابت کرده، معتقد است خطیب باید همین امروز با کارنامه نصفه و نیمه‌اش در کشتی از سرپرستی فدراسیون کناره گیری کند، تا شاید بخشی از موفقیت‌های المپیک نیز سهم کارنامه مشخص و سئوال برانگیز او شود!

وی ادامه داد: حضور خطیب در عرصه کشتی به هیچ عنوان به صلاح او و این رشته مدال‌آور نیست و وی باید در همین ایامی که همه از کشتی تعریف و تمجید می‌کنند از این عرصه خارج شود، چراکه کشتی ایران مدیری می‌خواهد از جنس خودش. این توصیه‌ای دوستانه به خطیب است، چراکه خداحافظی در این مقطع آرام و بی حاشیه، بهتر از گرفتاری در گرداب و اتفاقات همیشگی کشتی است که مدیری با کارنامه و سوابق او یارای مبارزه و حل و فصل آن مشکلات را ندارد!

کشتی یکی از جنس خود می‌خواهد
فلاح دلیلی برای به تعویق افتادن مجمع فدراسیون کشتی و انتخاب رئیس این مجموعه نمی‌بیند و معتقد است: بازی‌های المپیک 2012 لندن به پایان رسید و هم اکنون وقت آن است تا متولیان امر وارد گود شوند و فکری به حال سکاندار فدراسیون کشتی کنند. تاخیر در برگزاری مجمع هیچ دستاورد مثبتی برای کشتی ندارد و در مقابل می‌تواند حاشیه‌های زیادی برای فدراسیون و متولیانش بوجود آورد.

وی در ادامه افزود: هرچند که من باز هم به این مسئله بدبین هستم و پیش بینی می‌کنم اتفاقات مخرب همیشگی انتخابات در مجمع آتی هم رخ خواهد داد. همان اتفاقاتی که انتخابات مجمع فدراسیون کشتی در سال‌های اخیر را تبدیل به انتصاب کرد و بیش از هر چیز به جامعه کشتی و خانواده بزرگ این رشته لطمه زد. کشتی مدیری می‌خواهد از جنس خودش و مطمئن باشید حجت اله خطیب یا هر مدیر دیگری غیر از خانواده کشتی، توان اداره امور این رشته مدال‌آور و پرمشغله را ندارد.

باید منتظر درایت وزیر ورزش باشیم
قهرمان اسبق کشتی جهان با اشاره به نقش وزیر ورزش و همکارانش در امر انتخابات رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: متاسفانه بارها دیده شده متولیان ورزش، گزینه‌های مورد وثوق و تایید خودشان را به فدراسیون‌ها تحمیل کرده‌اند که این بار نیز شایعاتی مبنی بر این مسئله به گوش می‌رسد. البته امیدوارم وزیر ورزش و همکارانش درایت به خرج داده و زمینه برگزاری نشست انتخابات واقعی را فراهم آورند، چراکه ممکن است این تاخیر سئوال برانگیز، شبهاتی را ایجاد کند. شبهاتی که گویای رایزنی و سازماندهی گزینه مورد تایید وزارت ورزش برای کسب آرای بیشتر در مجمع فدراسیون است و نشان از سازش‌های بعضا مخرب برای رسیدن به مدیریت فدراسیون دارد! مطمئنا تمام این مسائل به درایت شخص وزیر بستگی دارد تا اجازه ندهد پرافتخارترین رشته ورزشی ایران دچار حاشیه و جنجال شود.

از شخص خاصی حمایت نمی‌کنم
این مربی بی ادعا و سازنده کشتی بارها تاکید کرد اظهاراتش نباید به منزله حمایت از نامزد خاصی در مجمع فدراسیون برداشت شود. او در خاتمه یادآور شد: قلب من برای کشتی می‌تپد و در این راه از هر فردی که برای این رشته مفید و مثمرثمر است حمایت می‌کنم. انتقادات من به منزله تخریب سرپرست کنونی و تعریف و تمجید از برخی رقبای انتخابات فدراسیون نیست، بلکه من و تمامی دوستداران واقعی کشتی به دنبال مدیری توانمند هستند که از خانواده گوش شکسته‌ها و سرد و گرم چشیده این رشته باشد. کشتی ایران جایگاه مطلوب خود را در عرصه‌های بین المللی پیدا کرده و حیف است در اواسط این روند صعودی و امیدوارکننده، اتفاقی رخ دهد که همه چیز را خراب کند. 

کد خبر 1681232

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha