۲۰ شهریور ۱۳۹۱، ۲۰:۲۷

اخبار فرهنگی هرمزگان/

تقدیر از خبرنگاران جشنواره خلیج فارس/حمایت از گروههای نمایش شهرستانهای هرمزگان

تقدیر از خبرنگاران جشنواره خلیج فارس/حمایت از گروههای نمایش شهرستانهای هرمزگان

بندرعباس - خبرگزاری مهر: تقدیر از خبرنگاران ستاد اطلاع رسانی دومین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس و حمایت از گروههای نمایشی فعال شهرستانهای هرمزگان از جمله اخبار فرهنگی استان هرمزگان هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان از خبرنگاران ستاد اطلاع رسانی دومین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس طی مراسمی تقدیر کرد. 

مهدی نیرومند مدیر روابط عمومی اداره کل ارشاد هرمزگان در این مراسم با بیان گزارش ستاد اطلاع رسانی جشنواره گفت: گستردگی و سطح اطلاع رسانی جشنواره در سطح بسیارمطلوب و قابل قبولی بود و زحمت و سختی اصلی کار نیز بر دوش خبرنگاران و اهالی رسانه استان بود.

وی افزود: یکی از مهم ترین اهداف جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس ایجاد موج رسانه ای در سطح ملی و فرا ملی بود که به خوبی این امر با همکاری رسانه های مختلف محقق شد و ابعاد مختلف جشنواره انعکاس بسیار خوبی در سطح منطقه ای و بین المللی داشت.

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان خاطر نشان کرد: اهالی رسانه استان هرمزگان نه تنها در جشنواره خلیج فارس بلکه در تمامی برنامه های فرهنگی و جشنواره ای استان حضوری موفق و تأثیرگزار دارند و توانسته اند به خوبی رسالت خود را در إرتقاء فرهنگ عمومی جامعه ایفا کنند.

در پایان این مراسم با اهداء لوح سپاس از خبرنگاران ستاد اطلاع رسانی جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس تقدیر به عمل آمد. 

گروه های نمایشی فعال در شهرستان های هرمزگان از حمایت ویژه برخوردار می شوند 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در نشست با کارگردانان نمایش شهرستان های هرمزگان گفت: گروه های نمایشی فعال در شهرستان های استان از حمایت ویژه برخوردار می شوند. 

حجت الاسلام علی مریدی زاده در این  نشست ضمن بررسی مشکلات و موانع گروه های نمایشی در شهرستان های هرمزگان افزود: در شهرستان های استان علی رغم وجود استعدادهای بسیار خوب و کم نظیر متاسفانه با کمبود امکانات سخت افزاری به ویژه در حوزه نمایش برخوردار هستیم که رفع این مشکل نیازمند حمایت های ویژه مقام عالی استان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: کاردانان نمایش در شهرستان ها نیز باید با تلاش و کوشش بیشتری در جهت افزایش سطح کیفی آثار خود به عمل آورند و از متون ترجمه ای که با فرهنگ و آداب ما منافات دارد به هیچ عنوان استفاده نکنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان اضافه کرد: آثار نمایشی باید به لحاظ محتوایی مطابق با فرهنگ اسلامی و دارای پیام مثبت و مناسب برای مردم باشد زیرا آگاهی بخشی به اقشار مختلف مردم یکی از وظایف ذاتی هنر نمایش است.

مریدی زاده تصریح کرد: گروه های نمایشی شهرستان ها مورد حمایت ویژه قرار خواهند گرفت و اولویت حمایت با نمایش هایی است که هم به لحاظ محتوایی مورد تأیید قرار بگیرند و هم اجرای عموم برگزار کرده باشند.

در پایان کارگردانان شرکت کننده در جلسه به بیان مسائل و مشکلات خود از جمله کمبود فضای تمرین و اجرای نمایش، نبود امکانات صوتی و نورپردازی برای سالن های نمایش و ... پرداختند. 

کد خبر 1693838

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha