۱ مهر ۱۳۹۱، ۱۳:۰۰

ادامه تنش و بحران در لیبی/

44 کشته و زخمی در درگیریها / اخراج شبه نظامیان افراطی از بنغازی

44 کشته و زخمی در درگیریها / اخراج شبه نظامیان افراطی از بنغازی

44 کشته و زخمی در درگیری های لیبی و اخراج شبه نظامیان گروه موسوم به انصار شریعت اسلامی از شهر بنغازی از آخرین اخبار لیبی به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شهر بنغازی در شرق لیبی شب گذشته شاهد درگیری میان افراد مسلح و گردان وابسته به وزارت دفاع این کشور بود.

بر اثر این درگیری دست کم چهار نفر کشته و 40 نفر زخمی شدند. این درگیری با حمله معترضان مسلح به گردان "راف الله الشحاتی" رخ داد و 2 ساعت به طول انجامید.

از سوی دیگر رویترز به نقل از شاهدان عینی گزارش داد: شبه نظامیان موسوم به انصار شریعت اسلامی لیبی از شهر بنغازی در شرق لیبی طرد شدند.

این اقدام در پی اعتراضات مردمی که تا نخستین ساعات بامداد امروز ادامه داشت رخ داد. اخراج این شبه نظامیان از پایگاه بسیار مستحکمی صورت گرفت.

حمله به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی که طی آن چهار دیپلمات آمریکایی از جمله سفیر واشنگتن در لیبی کشته شد به شبه نظامیان انصار شریعت اسلامی ربط داده می شود و این در حالی است که این گروه دست داشتن در این حمله را تکذیب می کند.

معترضان که گفته می شود با هماهنگی پلیس و نیروهای دولتی لیبی روز گذشته تظاهرات علیه گروه مذکور برپا کردند ضمن سر دادن شعار، پرچمهای انصار شریعت اسلامی و پایگاه اصلی این گروه در بنغازی را به آتش کشیدند.

مردم معترض در شعارهای خود اعلام کردند که خواهان حضور القاعده در لیبی نیستند و اجازه نخواهند داد خون هایی که در راه آزادی از دست داده اند پایمال شود.

کد خبر 1701929

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha