۸ مهر ۱۳۹۱، ۱۷:۵۱

افرازی اعلام کرد:

برگزاری جشنواره سیب و گلابی/برداشت 30 تن سیب از باغهای بردسیر

برگزاری جشنواره سیب و گلابی/برداشت 30 تن سیب از باغهای بردسیر

بردسیر - خبرگزاری مهر: معاون جهاد کشاورزی بردسیر با اشاره به وسعت باغهای سیب و گلابی بردسیر گفت: سالانه 30 تن سیب از این باغها برداشت می شود که بخشی از آن به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

محمد افرازی در گفتگو با مهر اظها رداشت: شهرستان بردسیر یکی از قطبهای اصلی کشاورزی به خصوص در زمینه محصولات باغی در استان کرمان است.

وی با اشاره به وجود یک سوم باغهای مثمر کشور در استان کرمان گفت: بردسیر در این زمینه جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است.

افرازی ادامه داد: امسال برای شناساندن این پتانسیل منطقه سومین جشنواره سیب و گلابی روز گذشته در بردسیر برگزار شد که مورد استقبال مردم استان کرمان قرار گرفت.

وی با اشاره به تولید محصول ارگانیک در بردسیر گفت: کیفیت سیب بردسیر در کشور مثالزدنی است و بخش قابل توجهی از نیاز استانهای دیگر کشور از جمله اصفهان، شیراز، یزد و به خصوص تهران را تامین می کند و با ایجاد سردخانه هایی در منطقه توسط تاجران طی سالهای اخیر صادرات سیب و گلابی بردسیر به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز از رونق خاصی برخوردار شده است.

وی از وجود 875 هکتار باغ سیب در بردسیر خبر داد و گفت: سالانه 30 تن سیب درختی از این میزان باغ در شهرستان بردسیر برداشت و روانه بازار مصرف می شود.

کد خبر 1708066

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha