۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۷

معاون میراث فرهنگی اردبیل:

مشگین‌شهر ۶ مهرماه میزبان«جشنواره ملی سیب» خواهد بود

مشگین‌شهر ۶ مهرماه میزبان«جشنواره ملی سیب» خواهد بود

مشگین‌شهر- معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برگزاری اولین «جشنواره ملی سیب» همزمان با هفته گردشگری در مشگین‌شهر خبر داد. 

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی نجارقابل پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همزمان با هفته گردشگری اولین جشنواره ملی سیب روز جمعه ۶ مهرماه در مشگین‌شهر برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در روستای «ساوجبلاغ» شهر قصابه برگزار خواهد شد و غرفه‌های حاضر در جشنواره علاوه بر ارائه محصول سیب، سایر تولیدات و محصولات بومی منطقه را نیز به معرض نمایش خواهند گذاشت.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صناعی دستی و گردشگری استان اردبیل تاکید کرد: پیش از این «جشنواره انگور» در بخش مشگین شرقی برگزار شد که این جشنواره‌ها جشنواره‌ها فرصتی برای معرفی ظرفیت‌ها، جاذبه‌ها، محصولات و آداب و رسوم مناطق مختلف هستند.

نجارقابل ادامه داد: هدف از برگزاری چنین جشنواره‌هایی معرفی ظرفیت‌های گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی شهرستان‌ها بوده و نیز این جشنواره فرصتی برای طرح موضوعات و حل مشکلات مربوط به کشاورزی را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تقریباً هر هفته در یک منطقه از استان شاهد برگزاری جشنواره هستیم، خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان آمادگی دارد با ارائه تسهیلات و کاهش بروکراسی‌های اداری از سرمایه‌گذاری در استان حمایت کند.

کد خبر 6236015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha