۲۳ فروردین ۱۳۸۴، ۱۶:۲۴

حضور فعال ايران در كنفرانس مجمع فقه اسلامي در دبي

در شانزدهمين دوره كنفرانس مجمع فقه اسلامي كه با حضور جمعي از علماء، فقها و متفكرين كشورهاي اسلامي در دبي در حال برگزاري است حجت الاسلام محمود محمدي عراقي رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و آيت الله تسخيري مقالات خود را ارائه مي كنند .

به گزارش گروه دين و انديشه "مهر" به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در اين كنفرانس كه تا بيست و پنجم فروردين ماه جاري ادامه خواهد داشت پيرامون مسائل مختلف فقهي در قالب نه محور بحث و تبادل نظر مي شود.

ذكات، اموال بلوكه شده، اختلاف زن شاغل و شوهر، قرائت نوين از قرآن و متون ديني و جايگزين ها و بديل هاي معاصر براي عاقله در قبول و پرداخت ديه، از جمله محورهاي مورد بحث در اين كنفرانس است.

شايان ذكر است حجت الاسلام محمود محمدي عراقي، رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در اين كنفرانس مقاله اي با عنوان " ما و ديگران" ارائه مي نمايد. همچنين آيت الله تسخيري مقاله اي پيرامون موضوع كنفرانس ارائه مي كند.

خاطر نشان مي شود، در پيام اكمل الدين احسان اوغلي، دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي به اين كنفرانس كه بيستم فروردين ماه جاري آغاز به كار كرد بر اشاعه و گسترش روح تساهل و تسامح اسلامي و پرهيز از تندروي و افراط گرايي تاكيد شده است.

کد خبر 171331

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha