۲۲ مهر ۱۳۹۱، ۸:۰۸

عضو فراکسیون محیط زیست:

محیط زیست گزارشی درباره ندادن بودجه بیابان زدایی به مجلس ارائه نکرد

محیط زیست گزارشی درباره ندادن بودجه بیابان زدایی به مجلس ارائه نکرد

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به عدم تخصیص بودجه عملیات بیابان زدایی در سال جاری گفت: سازمان محیط زیست گزارش خود را مبنی بر عدم تخصیص این اعتبار به مجلس ارائه دهد تا پیگیری های لازم برای این موضوع انجام شود.

موسی الرضا ثروتی در گفتگو با خبرنگار مهر  در این باره اظهار داشت: با توجه به اینکه تخصیص اعتبارات به معاونت راهبردی و برنامه ریزی رئیس جمهور مربوط است لذا سازمان محیط زیست درخواست خود را می بایست از طریق این معاونت پیگیری کند و در واقع بودجه هایی که در مجلس تصویب می شود باید از طریق این معاونت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه برای عملیات بیابان زدایی مجلس اعتباری در نظر گرفته است، تصریح کرد: اعتبارات عملیات بیابان زدایی تخصیص داده شده است اما باید سازمان محیط زیست گزارش خود را مبنی بر عدم تخصیص این اعتبار به مجلس ارائه دهد تا پیگیری های لازم برای این موضوع انجام شود.

ثروتی خاطرنشان کرد: البته با توجه به کمبود اعتبارات معاونت، برنامه ریزی می کند تا پیگیری های مجلس نیز به نتیجه برسد.

عضو فراکسیون مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد که هنوز گزارشی از سازمان محیط زیست برای عدم تخصیص بودجه بیابان زدایی ارائه نشده است که اگر این گزارش ارائه شود، تذکرات لازم را می دهیم.

وی با بیان اینکه بیابان زدایی به اعمال روش هایی برای سبزکاری در بیابان گفته می شود، افزود: در این عملیات کاشت درختان و گیاهان مقاوم و متناسب با مناطق خشک، پخش سیلاب و احیای تالاب ها روش هایی است که به کار گرفته می شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: کلیه قوانین مربوط به محیط زیست، برنامه 5 ساله، اعتبارات و بودجه سالیانه از جمله موضوعات مهمی است که در حال حاضر توسط فراکسیون نظارت و پیگیری می شود و اگر جایی نیاز به تصویب قانون است قوانین را تصویب خواهیم کرد.

به گزارش مهر به تازگی علی محمد شاعری- قائم مقام سازمان محیط زیست با اعلام آغاز فصل کاری بیابان زدایی در شش ماه دوم سال جاری گفته بود: 500 میلیارد تومان برای این کار در نظر گرفته شده اما تا کنون هیچ اعتباری در سال جاری تخصیص پیدا نکرد.

کد خبر 1713342

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha