۲۴ فروردین ۱۳۸۴، ۱۲:۲۴

مدير كل آموزش و مسابقات قرآني سازمان اوقاف و امور خيريه كشور :

ايران حضور پر رنگ و چشمگيري در مسابقات بين المللي قرآني دارد

حجت الاسلام هادي قبادي مدير كل آموزش و مسابقات قرآني سازمان اوقاف و امور خيريه كشور گفت : در مسابقات بين المللي قرآن در سال 83 ، 13 نفر حائز رتبه هاي بين المللي قرآني اول تا سوم شدند .

 به گزارش خبرنگار دين وانديشه مهر در مشهد مقدس، حجت الاسلام  هادي قبادي افزود :  جمهوري اسلامي ايران حضور پر رنگ و چشمگيري در مسابقات بين المللي قرآني داشته و علاوه بر اعزام نفراتي در رشته هاي قرائت ، تفسير و حفظ، داوران متعددي را نيز به كشورهاي مختلف اعزام كرده است.

وي در مورد مقام هاي به دست آمده توسط نفرات اعزام شده به مسابقات بين المللي اظهار داشت : رتبه اول مسابقات بين المللي مصر در رشته هاي حفظ 10 جزء و 20 جزء ، رتبه اول در قرائت و مقام سوم در حفظ كل در مسابقات سوريه ، مقام اول در رشته حفظ كل در تونس و رتبه اول در رشته قرائت در بنگلادش از جمله مقام هايي است كه نمايندگان اعزامي ايران به مسابقات بين المللي كسب كرده اند.

مدير كل آموزش و مسابقات قرآني سازمان اوقاف و امور خيريه كشور با اشاره به برگزاري با شكوه بيست و يكمين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم در سال گذشته گفت : در اين مسابقات براي اولين بار مسلمانان 44 كشور جهان از 5 قاره در رشته هاي حفظ كل ، قرائت و تفسير به رقابت با يكديگر پرداختند كه سطح مسابقات چه از نظر كمي و چه كيفي نسبت به سال هاي گذشته بي نظير بود.

حجت الاسلام  قبادي از اعزام كاروان قرآني به حج تمتع سال 83 به عنوان يكي از فعاليت هاي مهم سازمان اوقاف نام برد و تصريح كرد :  اين كاروان قرآني كه متشكل از 30 نفر از بهترين قاريان و حافظان قرآن بود ، برنامه هاي مختلفي در مكه معظمه و مدينه منوره برگزار كردند كه اين برنامه ها با استقبال چشمگيري مواجه شد.

وي افزود :  با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري بر فعاليت بعثه ايشان در عربستان سعودي با محوريت قرآن كريم ، توجه سازمان اوقاف بيش از پيش به اين امر معطوف شده و سال گذشته شاهد برنامه هاي متنوعي در زمينه قرآن بوديم و براي سال جاري نيز برنامه ريزي دقيقي در حال انجام است.
کد خبر 171436

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha