۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۰۲

اسامی دو حافظ ایرانی اعزامی به مسابقات قرآن عربستان اعلام شد

اسامی دو حافظ ایرانی اعزامی به مسابقات قرآن عربستان اعلام شد

نمایندگان ایران در رشته‌های حفظ کل و حفظ ۱۵ جزء به چهل‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور عربستان اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، نمایندگان کشورمان به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور عربستان را معرفی کرد و بر اساس آن، دو حافظ قرآن در رشته‌های حفظ کل و حفظ ۱۵ جز اعزام می‌شوند.

بر همین اساس محمدحسین بهزادفر در رشته حفظ کل قرآن و محمدمهدی رضایی در رشته حفظ ۱۵ جز دو نماینده ایران در چهل و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور عربستان خواهند بود.

در حالی کشور عربستان طی یک دعوتنامه رسمی از دو نماینده ایران برای حضور در مسابقات این کشور دعوت به عمل آورده است که سال‌های طولانی‌ای از آخرین حضور حافظان ایرانی در مسابقات بین‌المللی عربستان سپری شده است.

پس از بهبود روابط دو کشور و نیز رایزنی‌های صورت گرفته از سوی سازمان‌های متولی عرصه مسابقات قرآن در ایران و عربستان، ابتدا در اواخر سال گذشته شاهد حضور نماینده کشور عربستان در چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران بودیم.

چهل و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور عربستان نیمه دوم مهرماه امسال و در جوار مسجدالحرام برگزار می‌شود.

فرایند انتخاب نمایندگان قرآنی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مسابقات مختلف بین‌المللی بر اساس شرایط و ضوابط کشور میزبان و همچنین بر اساس رتبه‌هایی که در مسابقات سراسری دریافت می‌کنند، است. این فرایند از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و کمیته اعزام و دعوت از قاریان انجام می‌شود.

در دنیا سه رویداد بین‌المللی در عرصه قرآن کریم جز قدیمی‌ترین رویدادها به شمار می‌آیند که شامل مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی با ۶۳ دوره، عربستان با ۴۳ دوره و ایران با ۴۰ دوره است.

امسال نیز برای اولین بار در تاریخ مسابقات مالزی شاهد حضور دو نماینده از ایران در این مسابقات خواهیم بود. در ادوار گذشته همواره از یک نماینده ایران برای حضور در رشته قرائت تحقیق دعوت به عمل می‌آمد.

کد خبر 6151051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha