۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۳۲

شامگاه امروز انجام می‌گیرد؛

اعزام ۲ نماینده کشورمان به مسابقات قرآن عربستان سعودی

اعزام ۲ نماینده کشورمان به مسابقات قرآن عربستان سعودی

دو نماینده کشورمان در چهل و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور عربستان عصر امروز ۱۸ مردادماه پس از توقفی کوتاه در فرودگاه شهر دوحه عازم کشور عربستان می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، دو نماینده کشورمان در چهل و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور عربستان شامگاه امروز ۱۸ مردادماه عازم این کشور می‌شوند.

بر همین اساس محمدحسین بهزادفر در رشته حفظ کل قرآن و محمدمهدی رضایی در رشته حفظ ۱۵ جز به نمایندگی از کشورمان در مسابقات قرآن کشور عربستان حضور خواهند داشت.

دو نماینده ایران در مسابقات قرآن عربستان ابتدا عازم دوحه قطر می‌شوند تا در ادامه راهی عربستان شوند.

بعد از ورود همه شرکت کنندگان به کشور عربستان مرحله غربالگری یا گزینش اولیه صبح روز جمعه برگزار می‌شود و در ادامه شاهد آغاز رقابت‌ها از روز شنبه خواهیم بود.

با وجود اینکه هنوز اطلاعات و جزئیات دقیقی از زمانبندی این مسابقات اعلام نشده اما پیش‌بینی می‌شود رقابت‌ها در این رویداد تا روزهایی ابتدایی شهریورماه ادامه داشته باشد.

بخش حفظ مسابقات قرآن کشور عربستان پنج رشته دارد که شامل رشته‌های حفظ کل قرآن با قرائات هفت‌گانه، رشته حفظ کل قرآن همراه با تفسیر مفردات، رشته حفظ کل قرآن به روش معمول، رشته حفظ ۱۵ جز قرآن و رشته حفظ پنج جز قرآن کریم است.

در حالی کشور عربستان طی یک دعوتنامه رسمی از دو نماینده ایران برای حضور در مسابقات این کشور دعوت به عمل آورده است که سال‌های طولانی‌ای از آخرین حضور حافظان ایرانی در مسابقات بین‌المللی این کشور سپری شده است.

این دعوت پس از آن صورت گرفت که اواخر سال گذشته شاهد حضور نماینده رسمی کشور عربستان در چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران بودیم.

در دنیا سه رویداد بین‌المللی در عرصه قرآن کریم جز قدیمی‌ترین و معتبرترین رویدادها به شمار می‌آیند که شامل مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی با ۶۳ دوره، عربستان با ۴۳ دوره و ایران با ۴۰ دوره است.

کد خبر 6189791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha