۱۷ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۱۵

حیدریان اعلام کرد:

اختصاص 83 میلیارد ریال اعتبار برای بزرگترین پروژه شبکه آبیاری گلستان

اختصاص 83 میلیارد ریال اعتبار برای بزرگترین پروژه شبکه آبیاری گلستان

علی آباد کتول - خبرگزاری مهر: مدیرعامل آب منطقه ای گلستان گفت: برای اجرای یکی از بزرگترین پروژه های شبکه آبیاری و زهکشی استان 83 میلیارد و 283 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج حیدریان صبح شنبه در بازدید از شبکه آبیاری کبودوال افزود: تا پایان امسال  بخشی از شبکه اصلی این طرح همزمان با آبگیری سد تکمیل و به بهره برداری می رسد.

وی گفت : طبق برنامه پیش بینی شده، قرار است درصورت اختصاص اعتبار مورد نیاز شبکه های آبیاری سد کبودوال، چات(چایلی) و نرماب به همراه بخشی از زهکشی اراضی اولویت دار به صورت فصلی و مرحله ایی تکمیل و به بهره برداری برسد.
حیدریان گفت: در راستای اهداف و سیاست های وزارت نیرو پروژه های شبکه های آبیاری و زهکشی در استان گلستان به طور همزمان با ساخت سدها پیگیری و اجرا می شود.

وی گفت: در حال حاضر ساخت سدهای نرماب، کبودوال و چایلی به طور همزمان با شبکه های آبیاری و زهکشی مربوطه  با هدف تامین آب شرب وصنعت منطقه و همچنین آبیاری 41 هزار و 400 هکتار از اراضی شهرستان های مراوه تپه، مینودشت، گنبد، آزادشهر و علی آباد اجرا می شود .

وی در ادامه عنوان کرد: ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی گلستان، مطالعه و اجرای زهکشی اراضی اولویت دار و280 هزار هکتاری از دیگر طرح های در حال اجرای شبکه آبیاری و زهکشی این شرکت است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: از اهداف عمده اجرای شبکه آبیاری و زهکشی زرین گل، بهبود و توسعه و بهره برداری بهینه از اراضی کشاورزی، کنترل سیلاب ، توسعه صنعت توریسم و گردشگری و اشتغال پایدار است.

کد خبر 1714700

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha