۲۳ مهر ۱۳۹۱، ۱۴:۴۰

مرادی خبر داد:

فیلم کوتاه "انار میوه بهشت است" از کردستان به جشنواره بین المللی تورنتو راه یافت

فیلم کوتاه "انار میوه بهشت است" از کردستان به جشنواره بین المللی تورنتو راه یافت

سنندج - خبرگزاری مهر: رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: فیلم انار میوه بهشت است با مضمونی دینی و اجتماعی به جشنواره بین المللی تورنتو راه یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، امین مرادی با اعلام این خبر اظهار داشت: این فیلم کوتاه به نویسندگی و کارگردانی تیمور قادری و تهیه کنندگی حوزه هنری استان کردستان به جشنواره بین المللی و معتبر تورنتو کانادا راه یافت .

وی گفت: این فیلم کوتاه داستانی در مدت زمان 15 دقیقه با مضمونی دینی و اجتماعی تولید شده است و به داستان آرزوها و بازی های کودکان یک روستای دور افتاده می پردازد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان افزود: جشنواره بین المللی تورنتو کانادا در سال 1976 با عنوان جشنواره جشنواره ها و به صورت غیر رقابتی آغاز به کار کرد و در دور جدید آن یک فیلم کوتاه از کردستان در آن حضور دارد.

وی با اشاره به حضور موفق فیلمسازان کردستانی در جشنواره های مختلف داخلی و بین المللی ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از تولید آثار مبتنی بر ارزشهای اسلامی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی پس از تأیید شورای نظارت و ارزیابی افزود: خوشبختانه تولیدات حوزه هنری استان کردستان در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی حضوری پررنگ و چشمگیر داشته و همواره جزء برترین های جشنواره ها بوده اند.

مرادی گفت: دراین فیلم زانیار لطفی به عنوان تصویر بردار و تدوینگر، عرفان مهدوی به عنوان صدابردار، بهزاد موفقی عکاس، کاوه قادری به عنوان طراح صحنه و لباس، توفیق امانی به عنوان مشاور فیلمنامه، سامان حسین پور به عنوان دستیار کرارگردان در کنار بازیگران فیلم سعید مردوخیان، شادی قادری، احمد قادری، مرضیه قادری، عطاء قادری کارگردان را در ساخت این فیلم 15 دقیقه ای یاری رسانده اند.

این فیلم پیش از این ضمن حضور در جشنواره های متعدد داخلی و خارجی از جمله جشنواره بین المللی فیلم رویش، جایزه بهترین فیلم کوتاه بیست و پنجمین جشنواره فیلم کودک اصفهان و گنجشک طلا جایزه بهترین کارگردانی بین المللی فیلم کودک رانیه عراق، آهوی زرین جشنواره کردی لندن جایزه یولماز گونای، جایزه بهترین فیلم جشن تصویر سال و... را نیز به دست آورده است.

کد خبر 1719556

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha