۲۴ مهر ۱۳۹۱، ۱۵:۳۸

احمدی خبر داد:

واگذاری شرکت ملی مس به صندوق بازنشستگی فولاد

واگذاری شرکت ملی مس به صندوق بازنشستگی فولاد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سهام شرکت ملی مس ایران به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار می شود، در پاسخ به شبهات مطرح شده در مورد حضور "نعمت الله پوستین دوز" در شرکت ملی مس گفت: تکلیف این شرکت مشخص است و حکم مدیر عامل نیز ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون احمدی در حاشیه تجلیل از بازنشستگان شرکت فولاد گفت: بر اساس قانون بودجه سال 91 کل کشور، قرار بر این است که بدهی ها و تعهداتی که دولت نسبت به بازنشستگان فولاد دارد، عمل شود که بر این اساس، از محل اموال و دارایی های وزارت صنعت، معدن و تجارت، این مطالبات پرداخت شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ا فزود: بعد از تعیین تکلیف این مطالبات، صندوق بازنشستگی فولاد به وزارت کار و امور اجتماعی واگذار خواهد شد، البته از ابتدای امسال تلاش شده تا حقوق بازنشستگان فولاد پرداخت شود.

وی تصریح کرد:  تا سقف 7 هزار میلیارد تومان از اموال و دارایی های وزارت صنعت، معدن و تجارت به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار می شود که بر این اساس، بخشی از سهام سایپا، شرکت دخانیات، شرکت آلومینیوم، سنگ آهن مرکزی، ذوب آهن اصفهان، آلومینیوم المهدی،  شرکت هرمزال، زغال سنگ کرمان، زغال سنگ طبس شرقی و تعدادی املاک وزارت صنعت، معدن و تجارت درتهران به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار خواهد شد که بتواند از منابع مالی حاصل از فروش آنها استفاده کند.

احمدی از واگذاری 16 درصد از سهام شرکت ملی مس به صندوق بازنشستگی فولاد خبرداد و خاطرنشان کرد: قرار بر این است که این صندوق به وزارت کار و امور اجتماعی واگذار شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر انجام تحقیق وتفحص از شرکت ایمیدرو گفت: تحقیق و تفحص کار نمایندگان مجلس است و البته خود ما نیز سیستم نظارت و بازرسی داریم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال خبرنگارمهر که پرسید آیا بالاخره پوستین دوز از شرکت ملی مس رفت و تکلیف این شرکت مشخص شد؟ گفت: تکلیف مشخص است وحکم مدیر عامل این صندوق ابلاغ شده است.

کد خبر 1720678

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha