۲۶ اسفند ۱۳۹۱، ۸:۴۵

انتقال صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد به وزارت تعاون غیرقانونی است

انتقال صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد به وزارت تعاون غیرقانونی است

رئیس مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور، مصوبه هیئت وزیران برای انتقال صندوق بازنشستگی کارکنان صنایع فولاد به وزارت تعاون را غیرقانونی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی رئیس جمهور در نامه‌ای به محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری، مصوبه هیئت وزیران درباره انتقال صندوق بازنشستگی کارکنان صنایع فولاد به وزارت تعاون را به شرح ذیل غیرقانونی اعلام کرده است.

"شماره77791هـ/ب  20/12/1391

جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیأت محترم وزیران به شماره 141598/ت45352هـ مورخ 22/7/1391، موضوع: «انتقال صندوق بازنشستگی کارکنان صنایع فولاد به وزارت تعاون»، متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی «هیأت بررسی و تطبیق مصوّبات دولت با قوانین» و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره (4) الحاقی به «قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (85) و یکصد و سی و هشتم (138) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده (10) آئین‌نامه اجرایی آن، مراتب متضمّن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقـرّر قانونی و اعلام نتیجـه به این جانب ابلاغ می‌گردد. بدیهی است پس از انقضـای یک هفته مهلت مقـرّر در قانون، آن بخش از مصـوّبه که مورد ایراد قرار گرفتـه است، ملغی‌الاثر خواهد بود.

«1ـ طبق بند (59) قانون بودجه 1391 کل کشور ضرورت دارد تا پس از انتقال یافتن صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت فولاد به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «... به میزان بدهی‌ها و کسری صندوق مذکور اموال و حقوق مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت‌ها و مؤسسات وابسته و تابعه آنها با تأییدوزیر مربوط ـ وزیر صنعت، معدن و تجارت ـ و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صندوق فولاد» انتقال یابد، علیهذا، بند (2) مصوبه از این حیث که مصرح به تأیید اقدامات به عمل آمده، توسط وزیر مربوط و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمی‌باشد، مغایر قانون است. 2ـ نظر به اینکـه هرگونه انتقـال باید «به میزان بدهی‌ها و کسری صنـدوق» باشد، بنابراین، بند (3) مصوبه مبنی بر انتقال حقوق مالکانه به صنـدوق، از حیث اطلاق و مقید نبودن به «میزان بدهی‌ها و کسری صندوق»، مغایر قانون است."

 

کد خبر 2019343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha