۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۳:۰۳

با تصویب مجلس؛

صندوق بازنشستگی فولاد به وزارت تعاون منتقل شد

صندوق بازنشستگی فولاد به وزارت تعاون منتقل شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب بندی از لایحه بودجه مقرر کردند صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت فولاد به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتقل شده و وزارت صنعت نیز متعهد شد با واگذاری اموال خود بدهی ها و کسری های این صندوق را تامین کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در ادامه بررسی بندهای هزینه ای لایحه بودجه بندی در خصوص حل مشکل پرداخت حقوق و مزایای بازنشتگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد کشور به تصویب رسید.

بازنشستگان فولاد بارها رو به روی مجلس در اعتراض به عدم پرداخت حقوق بازنشستگی و مستمری شان تجمع کرده بودند.

در گزارش کمیسیون تلفیق از لایحه بودجه به وزارت صنعت  اجازه داده شده بود تا سقف 3 هزار میلیارد ریال به صورت علی الحساب برای پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد اختصاص دهد.

همچنین دولت موظف شده بود حداقل 6 ماه پس از ابلاغ قانون با پیشنهاد مشترک وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی و وزارتخانه تعاون و وزارتخانه صنعت نسبت به تعیین وضعیت صندوق فوق و تعیین تکلیف مطالبات ، بدهی ها و تعهدات قانونی آن اقدام به عمل آورند.

کمیسیون صنایع و معادن با این بند از لایحه مخالف بود و به همین دلیل یوسف نژاد سخنگوی کمیسیون صنایع پیشنهاد این کمیسیون را برای اصلاح این بند ارائه داد و به تصویب رساند.

بر این اساس دولت مکلف شد صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت فولاد را با کلیه وظایف ، اموال، دارایی ها ، سهام ، امتیازات ، اسناد و اوراق شامل کلیه تعهدات اعم از مطالبات قانونی بازنشستگان و سایر حقوق به مستخدمین خود در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتقل نمایند و به میزان بدهی ها و کسری صندوق مذکور اموال و حقوق مالی وحقوق مالی وزارتخانه صنعت، معان و تجارت و شرکت ها و موسسات وابسته و تابعه را به صورت کلی یا سهام آنها با تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صندوق مورد نظر منتقل کنند.

بر اساس تبصره این بند دولت مکلف است تا تحقق کامل این بند بار مالی ناشی از پرداخت حقوق و مطالبات بازنشستگان را از محل واگذاری سهام و دارایی ها و سایر اموال تامین کند.

وکلای ملت با 107 رای موافق، 18 رای مخالف و 18 رای ممتنع از مجموع 199 نماینده حاضر در مجلس با پیشنهاد کمیسیون صنایع موافقت کردند.

کد خبر 1602926

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha