۲۵ مهر ۱۳۹۱، ۹:۰۸

گزارش خبری مهر/

پشت پرده انتقال دفتر انستیتو کشتی چیست/ کسی می‌خواهد پست بگیرد!

پشت پرده انتقال دفتر انستیتو کشتی چیست/ کسی می‌خواهد پست بگیرد!

دفتر انستیتو بین المللی کشتی ایران در حالی با اقدامی غافلگیرکننده به مجموعه ورزشی آزادی منتقل شد که هنوز مسئولان این فدراسیون دلایل این جابجایی را اعلام نکرده‌اند و مشخص نیست پشت پرده این اتفاق چیست؟

به گزارش خبرنگار مهر، انستیتو بین المللی کشتی به عنوان تنها مرکز علمی و تحقیقاتی این رشته، سالها بود که کارایی و پویایی لازم را نداشت و بسیاری از مسئولان وقت فدراسیون هم توجه چندانی به این موضوع نداشتند. تا اینکه انستیتو کشتی در زمان ریاست محمدرضا یزدانی خرم با تغییر و تحولات بنیادین روبرو و وارد مرحله تازه ای از فعالیت خود شد.

بدین ترتیب دفتر انستیتو کشتی از خانه کشتی تهران به طبق زیرین فدراسیون در خیابان ورزنده انتقال یافت و ریاست آن هم به سید جواد رفوگر دبیر پیشین فدراسیون سپرده شد. رفوگر در همان ابتدا دست به تغییرات ساختاری گسترده ای در این مرکز علمی و تحقیقاتی زد و با به روز کردن بسیاری از فعالیت های انستیتو، روند کاری این مرکز را از درجا زدن و سنت گرایی خارج کرد.

پس از چندی پای بسیاری از افراد تحصیلکرده در علوم مختلف ورزشی و پزشکی هم به انستیتو باز شد و ساختار این مرکز به واقع در حد و اندازه های یک مجموعه علمی تحقیقاتی اثرگذار در عرصه کشتی قرار گرفت.

این روند با فعالیت های داخلی در عرصه ساماندهی و آموزش مربیان کشتی و برخی رایزنی های بین المللی و دیپلماتیک با مسئولان کنفدراسیون کشتی آسیا و فدراسیون جهانی (فیلا) ادامه یافت تا اینکه حجت اله خطیب از راه رسید و به عنوان سرپرست موقت فدراسیون بر صندلی ریاست نشست.

متعاقب آن هم رسول خادم به عنوان مدیر فنی تیم های ملی وارد عرصه شد و از آن زمان به بعد بود که زمزمه تغییرات در راس امور انستیتو کشتی به گوش رسید. البته این تغییرات احتمالی نیز چندان دور از ذهن نبود، چرا که رسول خادم در بدو ورود نشان داد که قصد دارد میدان عمل را به بسیاری از دوستان و یاران قدیمی خود بسپارد تا ضمن برخورداری از مجموعه ای یکدست، به نوعی رفاقت را در حق این دوستان و همکاران قدیمی تمام کند.

رسول خادم پس از ایجاد تغییر و تحولات کلی در کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد، همچنان نیم نگاهی هم به اطراف داشت و با توجه به حضور یکی از مشاورانش در زمینه مسایل فنی، بهتر دید تا او را نیز به نوعی وارد مردان اجرایی خود کند.

از آن روز به بعد دفتر انستیتو کشتی در فدراسیون به عنوان هدف بعدی خادم مشخص شد و زمینه یک جابجایی به ظاهر کوچک در آن بوجود آمد. این روند همچنان ادامه داشت تا اینکه ظهر روز دوشنبه کامیون حمل اثاثیه جلوی درب فدراسیون در خیابان ورزنده توقف کرد و شایعات را از حالت فرضیه، به یک حکم لازم الاجرا تبدیل کرد!

 این بود که دفتر انستیتو کشتی با نظر رسول خادم از طبقه زیرین فدراسیون به خانه کشتی تهران و مجاورت اردوگاه دائمی تیم های ملی منتقل شد. هر چند مجریان این جابجایی پیش از این بارها اعلام کرده بودند هدف اصلی شان از این کار، ایجاد ارتباط بیشتر انستیتو کشتی با اردونشینان و برنامه های تیم ملی است، اما به واقع آخر این داستان چیز دیگری است که بزودی مشخص خواهد شد.

به گفته بسیاری از اهالی کشتی، این تغییر و تحولات نه چندان ضروری، هیچ دلیلی نداشت به جز نزدیک کردن "صادق محبوبی" مشاور رسول خادم به صندلی ریاست انستیتو بین المللی کشتی که اتفاقا مدتهاست مدیر فنی تیم های ملی در اندیشه سپردن یک مسئولیت رسمی به او بود.

به هر ترتیب نتایج مثبت یا منفی این نقل مکان و تغییرات احتمالی در انستیتو کشتی در آینده ای نزدیک مشخص خواهد شد، اما آنچه مسلم است این اتفاقات ما را دوباره به یاد اظهارات برخی گوش شکسته های صریح اللهجه می اندازد که معتقدند فدراسیون کشتی را رسول خادم اداره می کند، نه خطیب.

کد خبر 1720863

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha