۲۵ مهر ۱۳۹۱، ۱۳:۳۸

در گفتگو با مهر اعلام شد؛

بودجه شرکت ملی مس تعدیل می‌شود

بودجه شرکت ملی مس تعدیل می‌شود

معاون مالی و اقتصادی شرکت ملی صنایع مس ایران از تعدیل بودجه مالی این شرکت بر اساس نرخ ارز در بازار آزاد و قیمت جهانی فلزات اساسی خبر داد.

محمد جواد شیخ در گفتگو با مهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون روند تولید و فروش شرکت ملی صنایع مس ایران مطابق ظرفیتهای پیش بینی شده بوده وانتظار می رود در گزارش عملکرد سه ماهه دوم سال جاری نیز با تعدیل مناسبی همراه باشد.

وی انتظار برای تعدیل سود برآوردی این شرکت در بودجه 91 را دور از انتظار ندانست و گفت: طبق مصوبه کمیته تنظیم بازار، عرضه و تقاضای کالای مس در بورس کالا بر مبنای ارزش ریالی نرخ ارز در بازار آزاد تعیین شده و خریداران این محصولات نیز می توانند تولیدات خود را به نرخ آزاد در بازار مصرف به فروش برسانند.

این مقام مسئول با اشاره به حل و فصل مشکلات فعالان صنعت فرومولیبدن ،عنوان کرد:  براساس مصوبه هیات وزیران در حال حاضر شرکت ملی مس نرخ هر کیلوگرم فرومولیبدن تولیدی خود در بورس کالا را با تخفیف 15 درصدی و پایین تر از قیمت روز بازار به مصرف کنندگان این مواد عرضه می کند.

به گفته شیخ، برای کوتاه شدن دست دلالان ، صادرات انواع محصولات مس از جمله مفتول و کاتد به ترتیب مشمول پرداخت تعرفه گمرگی 100 و 85 درصدی است. این در حالی است که شرکت ملی مس برای صادرات محصولات خود از این تعرفه ها معاف می باشد.

وی با اشاره به اولویت تامین تقاضای داخلی از سوی شرکت ملی مس، افزود: در حال حضر نزدیک به 60 درصد از تولید شرکت به مصرف بازار داخلی می رسد و مابقی آن به بازارهای خارجی صادر می شود. در این زمینه با توجه به محدودیتهای بانکی ، وجوه حاصل از این عرضه ها در آنسوی مرزها با خرید تجهیزات و قطعات مورد نیاز شرکت به کشور منتقل می شود.

کد خبر 1721342

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha