۱ آبان ۱۳۹۱، ۱۶:۰۶

پیامد سنگین دوپینگ/

هفت عنوان قهرمانی توردوفرانس از "لانس آرمسترانگ" پس گرفته شد

هفت عنوان قهرمانی توردوفرانس از "لانس آرمسترانگ" پس گرفته شد

قهرمان اسطوره‌ای دوچرخه سواری آمریکا، "لانس آرمسترانگ"، به دلیل مسجل شدن استفاده از مواد نیروزا تمام هفت عنوان قهرمانی خود در رقابت‎های توردوفرانس را پس خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دوچرخه سوار 41 ساله علاوه بر پس دادن عنوان‌های قهرمانی، مادام العمر هم از حضور در ورزش محروم شده است. این در حالی است که آرمسترانگ تاکید کرده هرگز در طول دوران دوچرخه سواری خود تقلب نکرده، آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا صبح دوشنبه گزارشی را منتشر کرده که طی آن مشخص شده وی برنامه دوپینگ عظیمی را برای تیم خود رهبری می‌کرده است.

آرمسترانگ حدفاصل سال‎های 1999 تا 2005 به عنوان قهرمانی رقابت‌های توردوفرانس رسیده و این در حالی است که "کریستین پرودهوم"، رئیس فرانسوی این مسابقات اعلام کرده که این رویداد در سال‌های یادشده برنده رسمی ندارد.

آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا برنامه دوپینگ آرمسترانگ برای خود و تیمش را موفقترین برنامه‌ای معرفی کرده که تا به حال وجود داشته و "پت مک کواید"، رئیس اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری، گزارش نهاد آمریکایی در خصوص آرمسترانگ را پذیرفته و گفته این پرونده به دادگاه عالی داوری در ورزش ارجاع داده نخواهد شد.

آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا گزارش داده که آرمسترانگ و تیمش از استرویید، EPO (تقویت کننده خون) و تزریق خون استفاده می‌کرده‌اند. این گزارش شامل اظهارات 11 هم‎تیمی آرمسترانگ است که علیه این دوچرخه سوار شهادت داده‌اند.

برپایه گزارش فاکس نیوز، آرمسترانگ این اتهامات را رد کرده و گفته تا به حال صدها آزمایش دوپینگ داده که تمامی آنها منفی اعلام شده است. "یوهان بروینیل"، مدیر پیشین تیم آرمسترانگ نیز به دست داشتن در مساله استفاده از مواد نیروزا متهم است اما در خصوص این رای در دادگاه عالی داوری در ورزش با آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا مبارزه می‌کند.

کد خبر 1726097

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha