۶ آبان ۱۳۹۱، ۱۲:۱۲

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

15 درصد طرح تفصیلی تهران نیازمند اصلاح/ آماده تغییرات بودیم

15 درصد طرح تفصیلی تهران نیازمند اصلاح/ آماده تغییرات بودیم

مدیر کل شهرسازی شهرداری تهران گفت: موارد اصلاح شده طرح تفصیلی 15 درصد طرح را تشکیل می دهد که تا پایان سال به کمیسیون ماده 5 ارسال می‌شود.

مجید پاکساز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این که طرح تفصیلی شهر تهران از معدود طرح هایی است که پیش بینی های لازم برای تحقق آن انجام شده است گفت: این برنامه ریزی ها منطبق بر ساختارها و الگوهای کارشناسی روز دنیا است و ما برای اجرای آن فکر های دقیقی کرده بودیم .

وی ادامه داد: معمولا در طرح هایی به این وسعت احتمال برخی ناکار آمدیها و مشکلات اجرایی است اما ما این مشکلات را پیش بینی کرده بودیم و این موضوع بسیار متفاوت است با این که بگوییم این طرح زمینه تحقق پذیری نداشت و یا ضمانت اجرایی پایینی داشت بلکه ما می دانستیم احتمال یک سری مشکلات اجرایی با توجه به حجم و گستردگی کار وجود دارد که امکان پیش بینی آن قبل از اجرا و شروع کار وجود نداشت بنابراین ما مکانیزمی را طراحی کردیم که این مشکلات شناسایی شوند و با کار کارشناسی اصلاح شود.

پاکساز با تاکید بر آمادگی لازم مدیریت شهری برای برطرف کردن برخی از موانع اجرایی طرح تفصیلی در زمان اجرای طرح گفت: مشکلات کاملا پیش بینی شده بود اما میزان و حجم و پراکندگی آن مشخص نبود. پس از اجرا این موانع اجرایی از سوی مناطق به ما ارسال شده است و ما در قالب کارگروه های کارشناسی آنها را مورد ارزیابی قرار داده و در نقشه ها در حال رفع شدن است. سپس مورد ارزیابی مدیریتی قرار می گیرد و به کمیسیون ماده 5 ارسال می شود که امیدواریم تا آخر سال تمامی موانع اجرایی شناسایی و در نقشه ها اصلاح و مصوبه کمیسیون را ماده 5 را نیز دریافت کند.

مدیر کل شهرسازی شهرداری تهران با بیان این که این گام درراستای تکمیل فاز اجرایی این طرح است گفت: موارد اصلاح شده حداکثر 15 درصد طرح است که به صورت شکلی است نه محتوایی .

پاکساز با اشاره به برخی مواردی که نیازمند اصلاح است گفت: بیشتر اصلاحات در شبکه بندی ها است به طور مثال ما بر اساس اصول هندسی و چارچوبهای طراحی شبکه در یک زاویه یک شبکه از شهر را اصلاح کردیم و مشکلی برای گذر دیگری ایجاد شده است و یا پلاکی بوده است که دسترسی برایش پیش بینی نشده است .

وی در پاسخ به این پرسش که تغییرات تنها در پلاک ها و شبکه ها است یا برخی پهنه بندی ها هم مورد بازنگری قرار می گیرند گفت: در پهنه بندی ها هم تغییراتی وجود داشته به طور مثال در انتهای یک گذر 6 متری پهنه کار و فعالیت تعریف شده است که امکان پذیر نبوده و جزو موارد اصلاحی است .

این مقام مسئول در شهرداری در خصوص این که چرا با وجود کار میدانی در طرح تفصیلی یک گذر 6 متری در پهنه کار و فعالیت قرار گرفته است گفت: به دلیل زمان بر بودن پروسه بررسی، تصویب و ابلاغ که تنها یک سال تصویب آن در کمیسیون ماده 5 به طول انجامید، یک سری تغییرات در شهر ایجاد شده بود که مطابق با مطالعات قبلی ما نبود.

کد خبر 1729428

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha