۱۰ آبان ۱۳۹۱، ۱۰:۱۵

فخرایی عنوان کرد:

644 ماموریت فوریت‌های پزشکی در دیر انجام شد

644 ماموریت فوریت‌های پزشکی در دیر انجام شد

دیر - خبرگزاری مهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از انجام 644 ماموریت در حوزه فوریت‌های پزشکی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن فخرایی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری 644 ماموریت توسط ناوگان اورژانس 115 شهرستان دیر انجام شده است که به طور متوسط روزانه 3.5ماموریت در حوزه فوریت‌های پزشکی این شهرستان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه پایگاه اورژانس شهر دیر بیشترین میزان اعزام بیماران را داشته است، افزود: پایگاه اورژانس115 شهر دیر با 297 مورد اعزام بیشترین و پایگاه اورژانس جاده‌ای دروداحمد با 18 مورد اعزام کمترین ماموریت در حوزه فوریت های پزشکی شهرستان دیر داشته اند.

فخرایی اضافه کرد: در همین مدت پایگاههای اورژانس جاده‌ای آبدان ، بردخون و دوراهک به ترتیب 139 ، 105 و 85 مورد اعزام راانجام داده اند .

وی افزود : از تعداد 644 ماموریت انجام شده تعداد 249 ماموریت مربوط به اعزام موارد تصادفی ،  92 مورد اعزام بیماران قلبی و 303 مورد مربوط به ماموریت های اورژانسی دیگر  بوده است .

وی با بیان اینکه متوسط فاصله پایگاهها اورژانس 115 در کشور 50 کیلومتر است گفت : با افتتاح و بهره برداری از تمامی پایگاههای مصوب اورژانس 115 شهرستان در برنامه پنج ساله چهارم ، متوسط فاصله پایگاه‌ها در سطح شهرستان دیر 30 کیلومتر است که نسبت به متوسط کشور فاصله کمتری داریم .

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به متوسط فاصله پایگاه‌های شهرستان اظهار داشت: شهرستان دیر به دلیل داشتن فاصله کم بین پایگاه‌های اورژانس، از نظر زمان رسیدن به صحنه حادثه از میانگین کشوری پایین تر است.

وی خاطرنشان کرد: میانگین کشوری زمان رسیدن به صحنه حادثه در شهرها هشت دقیقه و در جاده‌ها 15 دقیقه است در حالی که این زمان در شهرستان دیر در شهرها بین 4.6 دهم تا شش و در جاده‌ها نه دقیقه است .

کد خبر 1732828

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha