۱۲ آبان ۱۳۹۱، ۱۵:۴۶

در یادبود خلبان شهید جدی؛

ماکت واقعی هواپیمای اف 4 در اردبیل نصب می شود

ماکت واقعی هواپیمای اف 4 در اردبیل نصب می شود

اردبیل – خبرگزاری مهر: شهردار اردبیل از طراحی و نصب ماکت واقعی هواپیمای اف 4 به منظور یادبود رشادتهای شهید خلبان جدی در اردبیل خبر داد.

صدیف بدری ظهر جمعه در حاشیه بررسی نصب المان های شهری اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به برنامه ریزی شهرداری اردبیل برای نصب این ماکت گفت: شهید خلبان جدی یکی از شهدای افتخار آفرین اردبیل است که با رشادتهای خود نقش پر رنگی در جنگ هوایی ایران در هشت سال دفاع مقدس ایفا کرد به همین جهت ماکت هواپیمای مورد استفاده این شهید والامقام در اندازه واقعی در میدان ایثار نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه طراحی المان میدان وحدت نیز به پایان رسیده است، تصریح کرد: سه طرح برای المان این میدان در نظر گرفته شده بود که با درج نظرسنجی در سایت شهرداری اردبیل و با نظر مستقیم مردم یکی از این سه طرح انتخاب شد و با اتمام مراحل ساخت در این میدان نصب خواهد شد.

شهردار اردبیل با بیان اینکه سازه و ماکت میدان وحدت ساخته شده است، اضافه کرد: المان میدان وحدت اردبیل آرم معنوی سلاطین صفویه است که ترکیبی از نشانه های شیخ صفی الدین و تاریخ اردبیل است.

وی ضمن تائید این مطلب که تعداد المان شهری در اردبیل کم است، افزود: یکی از المانهای شهر اردبیل المان میدان مادر است چون این المان تندیس شخصیت خاصی نیست بلکه نشان از مهر مادری است که در این میدان نصب شده است.

بدری با بیان اینکه هر چند تعداد المانهای موجود در میادین و معابر شهر اردبیل کمتر است اما نباید ادعایی در مورد نبود المان شهری داشت، ادامه داد: یکی دیگر از المانهای شهر اردبیل المان میدان فاطمیون است اما باید برای افزایش المانهای شهری هم برنامه ریزی شود.
 

کد خبر 1734520

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha